- Plný úvazek

Ředitelství silnic a dálnic s. p.
je státní podnik zřízený Ministerstvem dopravy ČR. Základním předmětem naší činnosti je výkon vlastnických práv státu k nemovitostem tvořícím dálnice a silnice I. třídy, zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic I. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy.
Nyní vyhlašujeme výběrové řízení na pozici: Vedoucí Úseku ekonomického Správa Praha (143-2025)
Pracoviště-lokalita
Vyskočilova 1566, 140 00 Praha
Na Správu Praha do Úseku ekonomického hledáme novou posilu, která bude mít na starost:
• Organizuje, řídí a hodnotí práci zaměstnanců úseku. Dbá o jejich osobní rozvoj
• Přispívá ke stabilnímu a pozitivnímu klimatu v oblasti odpovědnosti a celé správy
• Metodicky řídí, organizuje a usměrňuje hospodaření s rozpočtovými prostředky podle jednotlivých příjmových a výdajových oblastí.
• Připravuje požadovaný pravidelný reporting
• Zabezpečuje a řídí výkon účtárny, oddělení veřejných zakázek a hospodářské správy, včetně autoprovozu
• Dbá na dosažení co nejefektivnějšího a kvalitního výsledku ve svěřené oblasti.
• Kontroluje podklady pro zadávání veřejných zakázek a průběh jejich administrace.
• Vykonává funkci manažera rizik, zpracovává katalog rizik a plán vnitřních kontrol.
• Koordinuje přípravu ověřování účetní závěrky externí auditorskou firmou.
• Kontroluje a řeší komplexní problematiku a zpracování dat v informačním systému Helios Green a to v oblasti ekonomiky, evidence staveb, rozpočtování a majetku.
• Zpracovává analýzy efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládá návrhy opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření.
• Jedná se smluvními a obchodními partnery Správy, v otázkách souvisejících s náplní činnosti Ekonomického úseku Správy.
• Kontroluje řídnou evidenci a archivaci veškerých dokumentů ve svěřené oblasti.
• Provádí v rámci finanční kontroly kontrolu správnosti všech podkladů finančního plnění a financování za celou Správu.
• Provádí analýzu a vyhodnocování čerpání u jednotlivých staveb (ISPROFOND).
• Provádí přípravu a vyhodnocování plánu běžných výdajů.
• Spolupracuje na přípravě věcného a finančního plánu organizace v dlouhodobém a střednědobém výhledu.
• V rámci plnění zaměstnavatelem svěřených úkolů se podílí na činnostech spojených s přípravou, realizací, financováním nebo jinou formou implementace projektů spolufinancovaných z prostředků EU.
• V souladu s vnitřními normativními akty je pověřen (a) výkonem finanční kontroly jako Příkazce operace.
• V rámci své agendy je povinný informovat své podřízené, případně zainteresované zaměstnance o změnách právních předpisů a jejich dopadech.
• Zpracovává svěřenou agendu ve stanovených lhůtách.
• Pracuje v informačních systémech organizace.
• Pravidelně aktualizuje data v informačních systémech.
• Zajišťuje řádnou archivaci dokumentů ve své působnosti.
• Dodržuje základní povinnosti zaměstnance dle zákoníku práce, organizačního řádu a řídí se platnými předpisy, interními pokyny, směrnicemi a nařízeními v organizaci.
• VŠ + 3 roky praxe nebo SŠ + 5 let praxe v ekonomickém úseku (nebo obdobném)
• Leadership, komunikační dovednosti, flexibilita
• Kultura orientovaná na lidi - týmová práce a respekt
• Odolnost vůči stresu
• Analytické a strategické myšlení
• Proaktivita
• Zákon o veřejných zakázkách (zákon č. 134/2016 Sb.)
• Zákon o rozpočtových pravidlech (zákon č. 218/2000 Sb.)
• Zákon o rozpočtových pravidlech (zákon č. 320/2001 Sb.)
• Znalost účetnictví (ideálně ve státním podniku)
• Základní znalosti a porozumění podnikovému a obchodnímu právu
• Pokročilá úroveň znalostí Excel - makra, VBA, složité vzorce, práce s velkými daty, Power Query
Co Vám nabízíme
• Jedinečnou příležitost pracovat pro ŘSD a mít stabilní zaměstnání v organizaci, která si váží svých lidí.
• Profesionální, ale zároveň i přátelský tým kolegů, na které se můžete kdykoliv spolehnout.
• Možnost profesního růstu: U nás se budete mít možnost se dále rozvíjet a učit.
• Zaměstnanecké benefity (5 týdnů dovolené, 5 dní indispozičního volna, stravenkový paušál, možnost 2 dny home office v měsíci, výuka angličtiny na pracovišti, benefitní systém Můj Up a produkty spoření na stáří, dálniční známka, zvýhodněná Multisport karta, možnost využití firemních rekreačních zařízení, slevy u cestovních kanceláří Invia, Alexandria, permanentky do ZOO, Aquaparku Čestlice, Aqualand Moravia, skipasy na lyže)
• Pružnou pracovní dobu, která umožní sladění pracovního a osobního života
Termín nástupu: dle dohody
Pracovní poměr: Hlavní pracovní poměr na dobu určitou 1 rok, s následnou možností prodloužení na dobu neurčitou, který vzniká na základě jmenování (§33 odst. 3 ZP).
Mzdové podmínky:
Nabízíme finanční ohodnocení, zahrnující mzdový tarif, osobní příplatek odpovídající kvalitě a délce vaší praxe, osobní bonus a odměny v závislosti na vašem pracovním výkonu.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?