O nás
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ČR
Do kompetence ministerstva patří především sociální politika (problematika zdravotně postižených, sociální služby, sociální dávky, rodinná politika apod.), sociální pojištění (důchody, nemocenské, apod.), oblast zaměstnanosti (trh práce, podpora zaměstnanosti, zahraniční zaměstnanost apod.), pracovněprávní legislativa, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, rovné příležitosti pro ženy a muže (genderová problematika), evropská integrace a oblast čerpání finanční pomoci z fondů Evropské unie (EU).
Do oddělení provozní účtárny hledáme nového kolegu. Jedná se o služební místo. V případě zájmu a splnění základních předpokladů je nutné se do výběrového řízení přihlásit podáním žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo ministerský rada v oddělení provozní účtárny (SM 623 016), a to nejpozději do 15. 9. 2025. Podrobnosti najdete na elektronické úřední desce MPSV - Výběrová řízení na služební místa - zde jsou vypsána jednotlivá výběrová řízení včetně uvedeného služebního místa.
Náplň práce:
- vykonávání analytických a metodických činností v oboru účetnictví, zejména stanovení metodiky účetnictví, způsobu oceňování, postupů odepisování, postupů účtování, uspořádání položek účetní závěrky a jejich obsahového vymezení, a to i v oblasti evidence a účtování majetku a dále stanovení postupů pro provedení konsolidace účetní závěrky v účetnictví a v účetní závěrce;
- zpracovávání obecných způsobů oceňování hmotného i nehmotného majetku;
- kontrolování účetní závěrky, kontrolování zůstatků účtů;
- vyhotovení měsíční, čtvrtletní a roční uzávěrky, včetně požadované dokumentace;
- zpracovávání statistických výkazů, vykonávání funkce správce rizik;
- zajišťování inventarizace majetku, pohledávek a závazků;
- plnění funkce hlavního účetního organizace ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě;
- podílení se na provádění dílčích a analytických prací pro výkon interního auditu ministerstva a Nejvyššího kontrolního úřadu a podílení se na realizaci nápravných opatření;
- samostatné vedení účetní knihy, deníku, knihy analytické evidence, jejich otevírání a uzavírání a sestavování účtového rozvrhu;
- zajišťování podkladů pro potřeby inventarizace;
- kontrolování účetního stavu hmotného a nehmotného majetku, drobného hmotného i nehmotného majetku, komunikace s POE ohledně jednotlivých pohybů tohoto majetku;
- samostatné účtování na uceleném úseku účetnictví, například. Majetek, FKSP, fakturace posudkových lékařů, dodavatelské vztahy.
Co od Vás očekáváme:
- státní občanství České republiky, občanství jiného členského státu EU nebo občanství státu, který je smluvním státem Dohody o EHP
- dosažení věku 18 let
- plnou svéprávnost
- bezúhonnost
- VŠ vzdělání v bakalářském nebo magisterském studijním programu
- potřebnou zdravotní způsobilost
- potřebnou znalost ČJ, pokud žadatel není občanem ČR
Výhodou:
- ekonomické zaměření vzdělání
- znalost práce v informačním systému SAP
Co Vám můžeme nabídnout:
- zajímavou práci v příjemném pracovním prostředí v centru Prahy
- služební poměr na dobu neurčitou se zkušební dobou 6 měsíců
- plný pracovní úvazek
- nástup dle dohody
- platové podmínky dle § 3 Nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (12. platová třída)
- osobní příplatek a 2x ročně odměny (nenárokové složky platu)
- zaměstnanecké benefity (pružná pracovní doba, 5 týdnů dovolené, 5 dní sick-days, možnost částečné práce z domova, příspěvek na stravování, fond kulturních a sociálních potřeb, další vzdělávání zaměstnanců, možnost využití dětské skupiny, karta MultiSport).
Benefity
- Práce z domova
- Sickdays
- Pružná pracovní doba
- Příspěvek na stravování
- Přátelské prostředí
- Občerstvení na pracovišti
- Masáže na pracovišti
- Firemní školka