O nás
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ČR
Do kompetence ministerstva patří především sociální politika (problematika zdravotně postižených, sociální služby, sociální dávky, rodinná politika apod.), sociální pojištění (důchody, nemocenské, apod.), oblast zaměstnanosti (trh práce, podpora zaměstnanosti, zahraniční zaměstnanost apod.), pracovněprávní legislativa, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, rovné příležitosti pro ženy a muže (genderová problematika), evropská integrace a oblast čerpání finanční pomoci z fondů Evropské unie (EU).
Do oddělení odvolání a správní agendy Praha a střední Čechy hledáme nového kolegu/kolegyni. Jedná se o služební místo. V případě zájmu a splnění základních předpokladů je nutné se do výběrového řízení přihlásit podáním žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo referent v oddělení odvolání a správní agendy Praha a střední Čechy (SM 925 010), a to nejpozději do 8. 9. 2025. Podrobnosti najdete na elektronické úřední desce MPSV - Výběrová řízení na služební místa - zde jsou vypsána jednotlivá výběrová řízení včetně uvedeného služebního místa.
Náplň práce:
- vedení a projednávání správního řízení na úseku nepojistných sociálních dávek, zejména řízení o odvolání, řízení o obnově a novém řízení, řízení o stížnostech a přezkumné řízení, a provádění veškerých procesních úkonů a rozhodování o všech procesních otázkách v těchto řízeních, s výjimkou meritorního rozhodování;
- příprava podkladů a stanovisek pro jednání před soudy, které přezkoumávají pravomocná rozhodnutí vydaná ministerstvem;
- zpracovávání podkladů a stanovisek k rozkladům;
- spolupráce na organizaci porad pro pracovníky příslušných správních úřadů na úseku nepojistných sociálních dávek;
- vykonávání činností vyžadujících individuální přístup k jednotlivým případům, popřípadě rozhodování při volbě z více variantních řešení, spočívající v soustavném přímém osobním styku s občany v mimořádně tíživé nebo neočekávané sociální situaci, pravidelné provádění konzultační a poradenské činnosti ve směru k občanům, jakož i podávání přímých odpovědí a informací účastníkům řízení a ostatním osobám;
- provádění sociálního/místního šetření v přirozeném sociálním prostředí fyzických osob;
- zajišťování a provádění kontrolní činnosti na úseku nepojistných sociálních dávek;
- evidence a vyhodnocování agendy oddělení pro interní či externí statistické účely;
- výkon technicko ‑ administrativních prací spojených s chodem oddělení, mimo jiné činností spojených s poštou, podatelnou a výpravnou, spisovou službou, kontrola materiálů a podkladů oddělení určených pro vypravení po formální stránce.
Co od Vás očekáváme:
- státní občanství České republiky, občanství jiného členského státu Evropské unie nebo občanství státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosažení věku 18 let;
- plnou svéprávnost;
- bezúhonnost;
- dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou;
- potřebnou zdravotní způsobilost;
- potřebnou znalost českého jazyka, není-li žadatel státním občanem České republiky.
Co Vám můžeme nabídnout:
- pružnou služební dobu;
- 5 týdnů dovolené;
- 5 dnů indispozičního volna;
- peněžitý příspěvek na stravování, tzv. stravovací paušál;
- další vzdělávání státních zaměstnanců;
- zaměstnanecké benefity z fondu kulturních a sociálních potřeb
- karta MultiSport
Benefity
- Sickdays
- Pružná pracovní doba
- Vzdělávací kurzy
- Příspěvek na stravování
- Příspěvek na spoření / pojištění
- Přátelské prostředí