- 32 180 – 46 820 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Městská část praha 3, územně samosprávný celek.
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení
Městská část Praha 3 zastoupená starostou městské části vyhlašuje dne 7. 8. 2023 výběrové řízení na obsazení pracovního místa
tajemník/tajemnice úřadu městské části
s místem výkonu práce Praha 3, v platové třídě 12
Požadavky dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů:
- fyzická osoba, která dosáhla min. 18 let věku
- občan ČR (nebo cizí státní občan s trvalým pobytem v ČR – nutnost ovládat český jazyk)
- způsobilost k právním úkonům
- bezúhonnost
- splnění předpokladů podle zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích (osvědčení MVČR a čestné prohlášení)
- splnění předpokladů podle ustanovení § 5 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků
Další požadavky
požadované vzdělání: vysokoškolské,
požadovaná praxe: nejméně tříletá praxe podle § 5 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územně samosprávných celků:
a) jako vedoucí zaměstnanec, nebo
b) při výkonu správních činností v pracovním poměru k územnímu samosprávnému celku nebo při výkonu státní správy v pracovním nebo služebním poměru ke státu,
c) ve funkci člena zastupitelstva územního samosprávného celku dlouhodobě uvolněného pro výkon této funkce
Délka praxe musí být splněna v průběhu 8 let bezprostředně předcházejících jmenování do funkce.
požadované znalosti a dovednosti:
- znalost zákona o hlavním městě Praze, souvisejících právních předpisů, znalost zákoníku práce, správního řádu,
- výborné vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu,
- schopnost rychlé orientace v nové problematice,
- organizační a rozhodovací schopnosti,
- znalost cizího jazyka výhodou.
Hlavní náplň práce
– vyhlašuje výběrové řízení na obsazení pracovního místa úředníka,
– jmenuje předsedu a členy výběrové komise pro posouzení uchazečů o pracovní místo úředníka (v praxi bývá velmi často předsedou či členem výběrové komise právě i tajemník),
– jménem městské části činí pracovněprávní úkony,
– rozhoduje v oblasti odměňování zaměstnanců (zařazování do platových tříd a stupňů, stanovení platu a dalších složek platu, poskytování odměn),
– zúčastňuje se kolektivního vyjednávání s odborovou organizací
– plní úkoly zaměstnavatele vůči odborové organizaci podle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů,
– předkládá radě obce návrh na jmenování a odvolání vedoucích odborů,
– zabezpečuje odborný rozvoj zaměstnanců (školení, kurzy, semináře),
– zajišťuje výkon přenesené působnosti s výjimkou věcí, které jsou zákonem svěřeny radě nebo zvláštnímu orgánu městské části,
– plní úkoly uložené mu zastupitelstvem, radou městské části nebo starostou,
– vydává spisový řád, skartační řád a pracovní řád a další vnitřní směrnice městské části,
– zúčastňuje se zasedání zastupitelstva a schůzí rady s hlasem poradním.
Nabízíme
pružnou pracovní dobu, 5 týdnů dovolené, 5 dnů sick days, Ticket restaurant (150,--Kč/den), Ticket Benefits (až 500,--Kč/měsíc), příspěvek na penzijní připojištění (doplňkové penzijní spoření) nebo na životní pojištění, příspěvek na MHD, mobilní telefon.
Forma přihlášek a ostatních dokumentů potřebných k výběrovému řízení dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků:
1) Elektronická podoba
a) Přihlášku lze do výběrového řízení zaslat prostřednictvím datové schránky – eqkbt8g. Veškeré požadované dokumenty (viz. – listinná podoba) musí být autorizovaně konvertovány, více zde: Autorizovaná konverze dokumentů - Česká pošta (ceskaposta.cz).
Pokud Vám byl výpis z evidence Rejstříku trestů zaslán do Vaší datové schránky, je třeba přiložit rovněž potvrzení, resp. průvodní dopis odesílajícího kontaktního místa (CzechPOINT@home).
b) Přihlášku lze do výběrového řízení zaslat prostřednictvím emailové korespondence pouze v případě, že je opatřena uznávaným elektronickým podpisem. Požadované přílohy musí být autorizovaně konvertovány, či doloženy v listinné podobě.
2) Listinná podoba
Přihlášku lze do výběrového řízení zaslat prostřednictvím služeb České pošty, či osobně doručit do Podatelny městské části Praha 3 na adresu Havlíčkovo náměstí 700/9, Praha 3.
Uchazeč podá k územnímu samosprávnému celku písemnou přihlášku (https://www.praha3.cz/potrebuji-zaridit/formulare/oddeleni-personalni-prace-a-mezd), která musí obsahovat tyto náležitosti:
- jméno, příjmení a titul uchazeče,
- datum a místo narození,
- státní příslušnost,
- místo trvalého pobytu,
- číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana,
- datum a podpis uchazeče.
K přihlášce je třeba doložit:
- životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech týkajících se správních činností,
- výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce; u cizích státních příslušníků též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením,
- ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání,
- splnění předpokladů podle zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích (osvědčení MVČR a čestné prohlášení),
- motivační dopis a koncepce moderního úřadu (max 2 NS A4).
Obálku označte slovy: „Výběrové řízení – tajemník ÚMČ“
Nabídky zasílejte nejpozději do 6. 9. 2023. Přihlášky, které budou podány po tomto datu, nejsou do výběrového řízení zařazeny.
Informace: Bc. Petra Nýčová, vedoucí oddělení personální práce a mezd
Telefon zobrazit tel. číslo
Mgr. Michal Vronský
starosta městské části
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu nebo nevybrat žádného uchazeče.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?