- 80 000 – 110 000 Kč
- Plný úvazek

Platová třída: 13 (dle nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách
a správě a č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, vše ve znění pozdějších předpisů)
Pracovní poměr: na dobu neurčitou
Předpokládaný nástup: 1. 6. 2023 nebo dle dohody
Místo výkonu práce: Prachatice
Předpoklady pro vznik pracovního poměru a jmenování vedoucího úřadu:
Předpoklady pro vznik pracovního poměru úředníka stanovené § 4 zák. č.
312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů:
Uchazeč je
• je státním občanem České republiky, případně cizím státním občanem, který
má v ČR trvalý pobyt,
• dosáhl věku 18 let,
• je způsobilý k právním úkonům,
• je bezúhonný
• ovládá jednací jazyk.
Předpoklady pro jmenování vedoucího úřadu stanovené § 5 zákona č. 312/2002
Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů:
Uchazeč
• má nejméně tříletou praxi
samosprávnému celku nebo při výkonu státní správy v pracovním
či služebním poměru ke státu,
dlouhodobě uvolněného pro výkon této funkce;
• délka této praxe musí být splněna v průběhu 8 let bezprostředně
předcházejících jmenování do funkce.
Splnění tohoto předpokladu prokazuje uchazeč čestným prohlášením.
Další požadované znalosti, dovednosti a předpoklady:
• vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu (výhodou
vzdělání právního oboru či vzdělání ekonomického směru)
• orientace v legislativě upravující oblast veřejné správy, zejména zákon č.
128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), zákon č. 262/2006 Sb., zákoník
práce, zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků,
zákon č. 500/2004 Sb. správní řád, a další související předpisy,
• praxe ve veřejné správě výhodou,
• zkušenost s tvorbou koncepčních a strategických dokumentů,
• manažerské dovednosti, schopnost samostatného rozhodování a řešení
problémů, schopnost zvládat stres a množství souběžných úkolů,
• prezentační a komunikační dovednosti, spolehlivost a flexibilita,
• velmi dobrá znalost práce na PC,
• řidičský průkaz sk. „B“,
• znalost cizích jazyků vítána.
Přihlášky s požadovanými doklady doručte v listinné podobě osobně, popřípadě zašlete, na adresu:
Městský úřad Prachatice, Velké náměstí 3, 383 01 Prachatice tak, aby na podatelnu městského úřadu byly doručeny nejpozději 30. 4. 2023 do 12:00 hod. Obálku označte „Výběrové řízení – tajemník/tajemnice Městského úřadu Prachatice“
Pozn: Přihlášky doručené po výše uvedeném termínu (platí též pro doručování poštovní přepravou) a jiným způsobem než výše uvedeným (např. e-mailem nebo datovou schránkou), nebudou akceptovány.
Podrobnější informace podá:
Ing. Jan Bauer, starosta města Prachatice,
telefon: zobrazit tel. číslo , e-mail: e-mail přes
Mgr. Radim Rouče, tajemník Městského úřadu Prachatice
telefon: zobrazit tel. číslo , e-mail
Ing. Milan Batysta, vedoucí Odboru kancelář starosty Městského úřadu Prachatice
telefon: zobrazit tel. číslo , e-mail
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?