- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
- Vhodné také pro seniory

Detailed information:
Our client provides business consulting, technology, engineering and outsourcing services to help clients in over 30 countries build tomorrow’s enterprise. Their business solutions and leadership have been recognized by several global forums. They are an equal-opportunity employer and continue to be highly regarded for their global people excellence practices. Over 1,600 highly qualified people work in this company. They provide services in multiple languages to clients worldwide.
Scope of employment:
IT Service Desk analyst is the first point of contact for the end users. Users will be able to contact the Service Desk through Calls, E-mail, Web, and Chat/IM to log tickets. Successful candidate will be required to have a service attitude and technical skills to undertake analysis and diagnosis in order to resolve end users issues and requests at the first level.
Key responsibilities:
First point of contact for incidents and service requests logged by the end users.
Receiving, logging and managing tickets received via Phone/Email/Chat/web forms.
1st line support – Remote Troubleshooting and resolution of IT problems related to end user devices (computers and mobile), Network, applications and computer peripherals.
Prioritize requests and incidents based on impact and urgency by selecting severity level.
Escalate and coordinate unresolved tickets with the relevant technical teams located globally.
Take ownership of user problems and follow up the status of problems on behalf of the user and communicate progress in a timely manner.
To maintain a high degree of customer service for all support queries and adhere to all service management principles.
Creating and updating support documentation and Knowledge base articles to assist other support staff and end users.
Requirements:
Excellent written and verbal communication skills in English and German.
Excellent organizational skills.
Strong Active listening skills.
Prior IT support experience – Managing incidents including business expectations and communication.
Tech Savvy individual with good understanding of Computers, Network, software, mobile devices and cloud based technologies.
Knowledge/experience with enterprise IT infrastructure will be an added advantage.
Knowledge of ITIL or similar IT Service management framework is an added advantage.
Project Language – German along with English.
We offer:
ITIL foundation certification for eligible employees.
Technical trainings and certifications.
Competitive salary.
Initial Accommodation – 2 weeks accommodation provided by the company on joining.
Lunch – monthly lunch vouchers – 55% of cost paid by company.
Initial/ongoing technical training, the opportunity to work towards ITIL certificate.
Training opportunities – Professional training provided by experts – Six Sigma Green Belt.
Analytical Skills, Innovative Thinking, Leadership Training, MS Office etc.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?