- 50 000 – 55 000 Kč
- Plný úvazek
Our partner is one of the largest Banking Organisers in its sector, with a presence in 5 locations on 3 continents and with more than 3,200 employees working for the group. The corporation manages, safe keeps and administers the securities that it holds on behalf of its customers. Over 300,000 domestic and internationally traded bonds, equities and investment funds are currently deposited in our client's safekeeping processes. Maintaining relationships with over 2,500 corporate customers in over 110 countries, its global network extends across 50 markets.
THE ROLE:
In this role you will be the prime contact for Facilities Management operations at our partners office. Manage and coordinate M&E and contractor and supplier activities in order to ensure the effective and efficient delivery of building maintenance services, compliance with H&S legislation and to manage invoicing of and prompt certification of contractor payments. All other relevant responsibilities of the role will be provided during your interview or selection process.
Other general administration and support to the FM team as required and acting as deputy to others members of the team in line with the Work Allocation Schedule.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?