- 20 000 – 35 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Společnost Hilton nabízí jedinečné pracovní příležitosti v prostředí prestižního hotelového řetězce.
As a Sales Executive MICE, you would manage current and develop new customer relationships in the geographical markets assigned to you. You will also create a detailed plan based on the overall hotel strategy and goals, to implement in your markets. The main goal of this role is to generate demand from clients who are Meeting planners, Agencies and direct clients organizing conferences, events and incentives.
It is a largely self driven role, where goals are introduced to you and updated on a regular basis, and you are responsible for delivering them. Your own creativity, drive, persuasion skills and strategic thinking will come into play. Also keeping a proper record of your activities will be necessary to track progress.
You will work on property alongside colleagues working in the same role, but in different markets, and together with them and your manager, you will create strategic plans, seek and analyse relevant data, create initiatives, best practices and action plans, in order to reach a common goal. We are a well-oiled team and will make sure you have enough support on your journey.
In your job, you will spend a fair amount of time on the phone with your clients, assisting with email queries, but also traveling abroad to visit current and new clients and build stronger relationships. You would occasionally host clients on the weekends, attend social functions, and organize internal and client facing events. The key to your success will be in the relationships you build with our customer base, with internal clients and with colleagues in relevant departments, which turn the demand you generate into actual contracted business. And of course on the way you are able to present the destination, our properties, and yourself!
· Professional appearance and communication
· Positive and proactive attitude
· Ownership
· Good time management and structured, strategic approach
· Great presentation and social skills
· Good business Judgement
· Ability to work independently as well as part of a team
· A place in a friendly team
· Opportunity to influence business strategies
· A fast paced environment
· Quarterly Bonus structure
· Work laptop & phone
· Travel discounts within the brand

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.