- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Společnost Hilton nabízí jedinečné pracovní příležitosti v prostředí prestižního hotelového řetězce.
… candidates with degree or certificates in finance or law, with administrative and communication skills. And the understanding of contract law and business processes is the need.
• Experience in a contract administration role or a related field
• Good negotiation and mediation skills
• Possesses superior attention to detail in order to spot inconsistencies in contracts
• Has previous experience in customer service and good communication skills
• Ability to work productively independently and as part of a team
• Analytical thinking skills and problem-solving abilities
• Previous experience on similar position within the corporate company
• Strong organizational and time management abilities valued
• Advanced knowledge of MS Word and MS Excel
• Czech and advanced English knowledge is must
• Create contract drafts from existing templates
• Review and maintain updated contract list and follow up with updates and amendments accordingly
• Ensure that all records of existing contracts are accurate and up to date
• Create the contracts, amendments, termination notices and other communications and notices
• Vet the drafts of the contracts with partners and suppliers
• Analyze contracts to ensure they comply with the Czech law and regulations in cooperation with backup of external legal companies
• Negotiate and approve contract terms while ensuring that projects remain within the established budget
• Submit regular reports regarding progress on projects
Flexible working hours
Full time contract or shortened based on your possibilities to 75%
Competitive salary and benefits package
Hilton brand employer - certified as GREAT PLACE TO WORK
Office located in the city center of Prague
Multisport card
Edenred card
Free meals in the LaCantina
HiltonGo travel program
Your benefits will include competitive starting salary and holiday entitlement. As an employee, you will become a member of the Hilton GO, which provides reduced hotel room rates in our hotels worldwide.
We look forward to explaining in detail the range of excellent benefits that you would expect from a global hotel organization like Hilton Worldwide. Learn more now about Hilton Hilton Prague benefits: https://www.notion.so/hrbuddyhiltonprague/Benefits-haven-t-you-decided-yet-41fa4b0d54a2465d9666006c6ddfa2a1

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.