- Plný úvazek

1 – Manage his/her APU
- Guarantee the performance of the APU and manage it daily
- Mobilise his/her teams focusing on short- and medium-term objectives to be reached
- Adapt, organise and manage resources assigned to him/her taking into account variable presence/absence data
- Develop organisation and operating modes, encouraging more responsibility and autonomy to improve quality, productivity, flexibility and reactivity
- Manage the platform team specific to the APU
2 – Coordinate daily activity
- Ensure communication within the APU and associated units
- Promote collective interest rather than individual interests
- Know the problems encountered by everyone, including operators
- Listen, help employees to understand and analyse the difficulties they encounter
- Help employees to perform tasks by giving tailored advice or by constructively questioning current performance
3 – Energise and develop the production system
- Transform his/her APU to adapt it to new requirements and develop either means, organisation or personnel skills in line with HR policy
- Improve overall productivity of processes and flows
- Prepare the APU for product/process developments
- Encourage everyone to contribute to progress (suggestions
4 – Manage his/her activity
- Based on the objectives of his/her activity, prepare action plans and coordinate the missions of his/her team in a coherent manner
- Propose an annual operating budget for his/her activity, and ensure that it is adhered to
- Propose the necessary resources for attaining his/her objectives and implement, after approval of Plant Manager, the necessary actions for staff turnover (recruitment, transfers, dismissal/redundancy) and investments according to budgetary forecasts and labour constraints
- Monitor performance indicators for his/her activity, implement corrective actions if necessary and inform his/her teams of them
- Conduct annual performance reviews, set the objectives of his/her employees, then ensure deployment all the way down the hierarchy
group procedures
Provide reports of his/her activity to the Plant Manager
Když se řekne "sdílené pracovní místo", možná si představíte dvě osoby, které se přetahují o jedno kancelářské křeslo. Ve skutečnosti jde o model, který se rychle stává populárním v mnoha firmách a může být skvělou volbou pro zaměstnavatele i zaměstnance. Pojďme si říct, co to je a jak sdílené pracovní místo mění pracovní trh.
Letní vlna veder přinesla na stavbách, ve skladech i v gastronomii hned několik hlášených kolapsů z přehřátí. Navzdory opakovaným varováním zůstává nejčastějším prohřeškem to, že firmy sice tuší riziko, ale povinné teplotní limity, bezpečnostní přestávky a pitný režim nehlídají systematicky. Portál JenPráce.cz proto připravil přehled, co zákon vyžaduje a na jakých místech podniky nejčastěji chybují.
Hledáte novou práci a přemýšlíte, kam se vydat? Možnosti jsou dvě – komorní atmosféra menší firmy, nebo stabilita a struktura korporátu. Každé prostředí má svá specifika, a to, co jednomu vyhovuje, může být pro druhého noční můra. Pojďme se na to podívat zblízka a zjistit, která varianta je pro vás ta pravá!
Po vstupu zahraničních společností na český trh se rozmohl “nešvar” tykání v práci. Cílem je, aby se všichni zaměstnanci ve společnosti cítili rovnocenní, bez ohledu na to, na jaké pozici pracují. Pojďme se podívat na výhody a nevýhody tykání na pracovišti. Ukážeme vám také, kdo nabízí tykání v práci, a jak se zachovat, pokud si s kolegy zatím tykat nechcete.