Jsme tým IT Service Management v organizaci, která aktuálně realizuje projekt vysokorychlostních tratí a zaměstnává přes 17 000 lidí. Hledáme nové kolegy – procesní specialisty, kteří se chtějí podílet na rozvoji nejen naší organizace, ale i sebe samých.

Jako součást odboru OCIO (kancelář ředitele IT) se přímo podílíme na naplňování strategických cílů organizace, a to skrze volbu a návrh vhodných procedurálních, aplikačních a technických řešení, která přímo podporují služby poskytované našim odběratelům v rámci Správy železnic.

Do našeho týmu hledáme Demand Managera, který bude zodpovědný za řízení a koordinaci poptávky po IT službách, sběr a vyhodnocování požadavků od byznysu a jejich převod do návrhů služeb. Součástí role je sledování trendů, identifikace budoucích potřeb a zajištění, aby IT služby odpovídaly strategickým cílům organizace.

Druh PPV

  • Pracovní poměr na dobu určitou 1 rok s předpokladem prodloužení na dobu neurčitou

Pracoviště

  • V Celnici 1028/10, 110 00 Praha – Nové Město

Možný nástup

  • Ihned, nebo dle dohody

Požadované vzdělání

  • Minimálně SŠ s maturitou

Pracovní náplň:

  • Správa a rozvoj procesu Demand Management v rámci organizace
  • Sběr, evidence a analýza požadavků byznysu na IT služby
  • Převod byznysových potřeb do specifikací pro IT týmy
  • Prioritizace požadavků a koordinace jejich schvalování
  • Spolupráce na plánování rozvoje služeb
  • Facilitace jednání mezi byznysovými stakeholdery a IT týmy
  • Příprava a prezentace reportů o stavu a trendech v oblasti požadavků
  • Organizace pravidelných revizí poptávky a iniciace nápravných opatření
  • Spolupráce s procesy Service Request, Change a Service Level Management
  • Podpora vlastníků služeb při definování a rozvoji nových požadavků

Předpoklady pro tuto roli

Vhodný kandidát by měl disponovat následujícími znalostmi a mít min. 3 roky zkušeností v oblasti řízení IT služeb nebo souvisejících procesů.

Znalosti a dovednosti

  • Strategické a koncepční myšlení v oblasti řízení poptávky a služeb
  • Znalost rámce ITIL (ideálně verze 2 a 3), orientace v dalších metodikách (COBIT, Balanced Scorecard, Value Stream Mapping) výhodou
  • Schopnost identifikovat a analyzovat potřeby byznysu a převádět je do požadavků na IT služby
  • Znalost metod a nástrojů pro sběr, analýzu a prioritizaci požadavků, včetně tvorby business case, cost-benefit analýz a práce se základními finančními metodami (ROI, EVA, NPV, IRR)
  • Orientace v procesech ITSM (Idea Management, Service Level Management, Service Request Management, Change Management)
  • Schopnost komunikovat s byznysovými stakeholdery i IT týmy, facilitace jednání
  • Prezentační a komunikační dovednosti, vyjednávací schopnosti
  • Orientace v projektovém řízení a schopnost podílet se na plánování rozvoje služeb výhodou

Praktické zkušenosti

  • Min. 3 roky praxe v IT velké organizace (100 a více lidí)
  • Praktické vykonávání některé z následujících rolí:
  • Demand manager, nebo
  • Business Relationship Manager, nebo
  • Business Analyst / IT Analyst, nebo
  • IT Service Manager / Process Manager, nebo
  • Change Manager, nebo
  • jiná role spojená se sběrem, vyhodnocováním a řízením požadavků na IT služby
  • Průkazná zkušenost se sběrem, analýzou, vyhodnocováním a prioritizací požadavků
  • Zkušenost s převodem byznysových potřeb do specifikací pro IT týmy
  • Zkušenost s vyhodnocováním a prioritizací požadavků
  • Praktická zkušenost s ticketovacím nástrojem Atlasian JIRA

Osobnostní profil

  • Samostatnost a zodpovědnost
  • Silné analytické, komunikační a vyjednávací schopnosti
  • Schopnost facilitovat jednání mezi byznysem a IT týmy
  • Odolnost vůči stresu a schopnost prioritizovat úkoly
  • Týmová spolupráce a respekt k ostatním

Nabízíme:

  • 6 týdnů dovolené
  • Pružnou pracovní dobu (37,5 h týdně)
  • Práci v nových kancelářích v centru Prahy dobře dostupnou MHD, vlakem
  • Jízdní výhody ČD, po 6 měsících i pro rodinné příslušníky
  • Příspěvek na dovolenou a volnočasové aktivity
  • Příspěvek na stravování (stravenkový paušál/eStravenka)
  • Volnočasovou kartu MultiSport
  • Tankovací kartu OMV
  • Po 6 měsících příspěvek na penzijní spoření aj.

Přečtěte si aktuální články z naší poradny

Jak napsat životopis s pomocí ChatGPT, který zaujme personalistu

Jak napsat životopis s pomocí ChatGPT, který zaujme personalistu

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Pracovní trh 2026: vyšší mzdy, digitalizace a nové povinnosti. Co se mění od ledna?

Pracovní trh 2026: vyšší mzdy, digitalizace a nové povinnosti. Co se mění od ledna?

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Přehled otázek a odpovědí na pracovním pohovoru

Přehled otázek a odpovědí na pracovním pohovoru

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.