Jsme tým IT Service Management v organizaci, která aktuálně realizuje projekt vysokorychlostních tratí a zaměstnává přes 17 000 lidí. Hledáme nové kolegy – procesní specialisty, kteří se chtějí podílet na rozvoji nejen naší organizace, ale i sebe samých.
Jako součást odboru OCIO (kancelář ředitele IT) se přímo podílíme na naplňování strategických cílů organizace, a to skrze volbu a návrh vhodných procedurálních, aplikačních a technických řešení, která přímo podporují služby poskytované našim odběratelům v rámci Správy železnic.
Do našeho týmu hledáme Demand Managera, který bude zodpovědný za řízení a koordinaci poptávky po IT službách, sběr a vyhodnocování požadavků od byznysu a jejich převod do návrhů služeb. Součástí role je sledování trendů, identifikace budoucích potřeb a zajištění, aby IT služby odpovídaly strategickým cílům organizace.
Druh PPV
- Pracovní poměr na dobu určitou 1 rok s předpokladem prodloužení na dobu neurčitou
Pracoviště
- V Celnici 1028/10, 110 00 Praha – Nové Město
Možný nástup
- Ihned, nebo dle dohody
Požadované vzdělání
- Minimálně SŠ s maturitou
Pracovní náplň:
- Správa a rozvoj procesu Demand Management v rámci organizace
- Sběr, evidence a analýza požadavků byznysu na IT služby
- Převod byznysových potřeb do specifikací pro IT týmy
- Prioritizace požadavků a koordinace jejich schvalování
- Spolupráce na plánování rozvoje služeb
- Facilitace jednání mezi byznysovými stakeholdery a IT týmy
- Příprava a prezentace reportů o stavu a trendech v oblasti požadavků
- Organizace pravidelných revizí poptávky a iniciace nápravných opatření
- Spolupráce s procesy Service Request, Change a Service Level Management
- Podpora vlastníků služeb při definování a rozvoji nových požadavků
Předpoklady pro tuto roli
Vhodný kandidát by měl disponovat následujícími znalostmi a mít min. 3 roky zkušeností v oblasti řízení IT služeb nebo souvisejících procesů.
Znalosti a dovednosti
- Strategické a koncepční myšlení v oblasti řízení poptávky a služeb
- Znalost rámce ITIL (ideálně verze 2 a 3), orientace v dalších metodikách (COBIT, Balanced Scorecard, Value Stream Mapping) výhodou
- Schopnost identifikovat a analyzovat potřeby byznysu a převádět je do požadavků na IT služby
- Znalost metod a nástrojů pro sběr, analýzu a prioritizaci požadavků, včetně tvorby business case, cost-benefit analýz a práce se základními finančními metodami (ROI, EVA, NPV, IRR)
- Orientace v procesech ITSM (Idea Management, Service Level Management, Service Request Management, Change Management)
- Schopnost komunikovat s byznysovými stakeholdery i IT týmy, facilitace jednání
- Prezentační a komunikační dovednosti, vyjednávací schopnosti
- Orientace v projektovém řízení a schopnost podílet se na plánování rozvoje služeb výhodou
Praktické zkušenosti
- Min. 3 roky praxe v IT velké organizace (100 a více lidí)
- Praktické vykonávání některé z následujících rolí:
- Demand manager, nebo
- Business Relationship Manager, nebo
- Business Analyst / IT Analyst, nebo
- IT Service Manager / Process Manager, nebo
- Change Manager, nebo
- jiná role spojená se sběrem, vyhodnocováním a řízením požadavků na IT služby
- Průkazná zkušenost se sběrem, analýzou, vyhodnocováním a prioritizací požadavků
- Zkušenost s převodem byznysových potřeb do specifikací pro IT týmy
- Zkušenost s vyhodnocováním a prioritizací požadavků
- Praktická zkušenost s ticketovacím nástrojem Atlasian JIRA
Osobnostní profil
- Samostatnost a zodpovědnost
- Silné analytické, komunikační a vyjednávací schopnosti
- Schopnost facilitovat jednání mezi byznysem a IT týmy
- Odolnost vůči stresu a schopnost prioritizovat úkoly
- Týmová spolupráce a respekt k ostatním
Nabízíme:
- 6 týdnů dovolené
- Pružnou pracovní dobu (37,5 h týdně)
- Práci v nových kancelářích v centru Prahy dobře dostupnou MHD, vlakem
- Jízdní výhody ČD, po 6 měsících i pro rodinné příslušníky
- Příspěvek na dovolenou a volnočasové aktivity
- Příspěvek na stravování (stravenkový paušál/eStravenka)
- Volnočasovou kartu MultiSport
- Tankovací kartu OMV
- Po 6 měsících příspěvek na penzijní spoření aj.