- 65 000 Kč
- Plný úvazek

Jsme Velvyslanectví USA v Praze – oficiální zastoupení Spojených států amerických v České republice. Naším posláním je posilovat vztahy mezi USA a Českem v oblastech politiky, obchodu, kultury i bezpečnosti. Poskytujeme vízové a konzulární služby, podporujeme spolupráci mezi institucemi a věnujeme se také veřejné diplomacii a rozvojovým programům.
Velvyslanectví USA hledá kolegu/ kolegyni na pracovní pozici Zprostředkovávatel/ka veřejných zakázek / Protcurement Agent.
Pokud Vás pracovní pouzice zaujala, prosím přihlašte se prostřednictvím Electronic Recruitment Application na webových stránkách velvyslanectví https://cz.usembassy.gov/embassy/jobs/
Job holder is a contracting specialist responsible for a broad range of procurement and acquisition functions that include simplified acquisitions, supplier analysis and selection, negotiation, contracting, and supply chain management. These services will be provided to the Department of State, U.S. Government agency subscribers to the International Cooperative Administrative Support Services (ICASS) in country, and other designated U.S. federal agencies. Job holder will be directly supervised by the Warranted LES Contracting Officer/Procurement Supervisor.
EXPERIENCE: Three (3) years of experience in procuring a wide variety of products and services, administering terms and conditions of contracts, negotiating, and awarding contracts and contract modifications and monitoring contractors’ performance.
EDUCATION: College or University Studies in a business-related filed, including finance, management, communications, or marketing/public relations.
LANGUAGE: English Level IV fluent(speaking/reading/writing), Czech Level IV fluent (speaking/reading/writing). This may be tested.
SKILLS AND ABILITIES: The ability to interpret and apply federal acquisitions regulations and policies is required. Good oral and written communications skills that include demonstrated negotiation skills for obtaining best pricing for services and/or goods are required. Excellent customer service skills are required to develop and maintain effective, sustainable working relationships with the U.S. Mission customer base, Mission service providers and outside local vendors, landlords and companies for purposes of obtaining goods and services locally when necessary. Organizational skills are required to operate independently with limited direct supervision of day-to-day activities. Tact in dealing with local companies and businesses and persuasiveness in dealing with vendors in obtaining best pricing is required. Ability to use word processing, spreadsheets and database software is required. Ability to use ILMS, Ariba, Contractor Performance Assessment Rating System (CPARS) and Federal Procurement Data System (FPDS) applications is required. Numerical skills for developing contracts and obtaining best pricing are required. Good internet skills are required for researching availability of goods and best pricing.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?