- 26 000 – 32 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro cizince
As one of the world’s largest fashion retailers H&M offers numerous career opportunities. #WeMakeItPossible - we believe in our employees’ ability to develop, and support anyone who wishes to take on new challenges within the company. A fast-paced environment with great diversity that’s anything but dull.
Are you ready to take a new challenge?
We are looking for potential talents and creative thinkers who would see themselves on a position of Switchboard - Office Assistant,part time.
WHAT YOU DO:
Provide a support in order to ensure that our guests and employees are provided for in an effective and efficient manner (in person and over the telephone)
Maintain a tidy reception area
Operate telephone line in an effective and efficient manner
Manage meeting room bookings and meeting setup
Arrange SO events, i.e. monthly meetings, holiday events
Order and control office supplies – both stationery and kitchen
Ensure documentation workflow – couriers, mail
Assist all travelers (outgoing/incoming) with international business travel or home leave travel as per Travel routine; it includes hotel booking, local transport, local/international ticket booking, reconfirmation of tickets, issuing invitation letters, etc. according to Travel Routines
Provide accommodation, train/flight tickets and taxi transfers in connection to Openings/Rebuilding
Update colleagues about new office routines and create information flow about changes
Liaise with building management and Cleaning Team supervisor
Liaise with service providers and IT Dept in case something is not working properly (including feedbacks)
HOW YOU DO:
Just like everyone at H&M, we believe you are #PositivelyCharged, social, open, communicative and ambitious team player full of drive and optimism. Your qualities also include:
Your Leadership Skills
This is a 20h job position per week or Full time
Additionally, what’s in it for you:
…& more & more & more.
Your first role at H&M might just be the beginning. There’s room to grow, change and find new opportunities. And as you grow, you’ll find new role models, mentors, and friends for life.
Apply now and find out where your H&M journey can take you.
Sounds interesting?
If you want to join our exciting journey and this fantastic team, please upload your resume (in English) by May 9th, 2022.
Be yourself & more at H&M.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.