Referent/ka v oddělení výkonu a metodiky akreditací v MPSV

Nové Město, Praha
30.350 – 43.440 Kč
Smluvní vztah
Jazykové znalosti
Český jazyk (Expert C2)
Minimální vzdělání
Bakalářské
Délka prac. poměru
na dobu neurčitou
Vhodné také pro
Kontakt
Dagmar Valešová, zobrazit tel. číslo

O nás

MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ČR

Do kompetence ministerstva patří především sociální politika (problematika zdravotně postižených, sociální služby, sociální dávky, rodinná politika apod.), sociální pojištění (důchody, nemocenské, apod.), oblast zaměstnanosti (trh práce, podpora zaměstnanosti, zahraniční zaměstnanost apod.), pracovněprávní legislativa, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, rovné příležitosti pro ženy a muže (genderová problematika), evropská integrace a oblast čerpání finanční pomoci z fondů Evropské unie (EU).

 

Jedná se o služební místo. Více informací k místu: ministerský rada v oddělení  výkonu a metodiky akreditací, vzdělávání a inspekcí sociálních služeb, sociální práce a SPOD (SM 262 012) najdete na úřední desce MPSV - v záložce Ministerstvo - Nabídka služebních a pracovních míst služebních úřadů resortu. Do výběrového řízení je nutné se přihlásit podáním žádosti (k dispozici u uvedeného služebního místa na elektronické úřední desce), a to nejpozději do 17.10.2025.

Náplň práce:

  • celostátní koordinace a metodické usměrňování státní správy v oblasti komplexního výkonu inspekce poskytování sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o sociálních službách“) a inspekce poskytování sociálně-právní ochrany podle § 50a zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů;
  • stanovování celostátní metodiky a postupů pro výkon inspekce sociálních služeb a inspekce sociálně-právní ochrany;
  • provádění náročných metodických činností se zaměřením na výkon inspekce poskytování sociálních služeb a inspekce sociálně-právní ochrany;
  • posuzování a řešení zvláště složitých a výjimečně obtížných případů v rámci výkonu inspekce poskytování sociálních služeb a inspekce poskytování sociálně‑právní ochrany;
  • vyřizování podnětů a stížností v oblasti poskytování sociálních služeb a inspekce poskytování sociálně-právní ochrany;
  • vedení evidence podnětů a stížností v oblasti poskytování sociálních služeb a inspekce poskytování sociálně-právní ochrany;
  • prošetřování žádostí o prověření vyřízení stížností na poskytování sociálních služeb poskytovatelem sociálních služeb;
  • vedení evidence o podaných žádostech o prověření vyřízení stížnosti na poskytovatele sociálních služeb poskytovatelem sociálních služeb a o výsledku jejich prověření;
  • organizace, zajišťování průběhu a samostatné provádění kontroly nad dodržováním povinností vyplývajících ze zákona o sociálních službách, podle stanovených postupů v rámci svěřené agendy;
  • realizace přestupkové agendy na základě zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, v oblasti poskytování sociálních služeb;
  • zpracovávání celostátních analýz systému, stavu, vývoje, prognóz a opatření v oblasti inspekce sociálních služeb a inspekce poskytování sociálně-právní ochrany;
  • komplexní výkon inspekce sociálních služeb;
  • poskytování informací v rámci konzultačních dnů zodpovídáním dotazů fyzicky přítomným osobám z řad veřejnosti;
  • spolupráce při tvorbě legislativních návrhů, koncepčních záměrů, strategií a návrhů systémových opatření v oblasti poskytování sociálních služeb;
  • zástup ostatních zaměstnanců agendy inspekcí poskytování sociálních služeb a inspekcí poskytování sociálně-právní ochrany;
  • účast na jednáních pracovních skupin a dalších relevantních uskupení;
  • účast na pracovních cestách, včetně zahraničních za účelem získávání zkušeností a předávání dobré praxe v rámci svěřené agendy.

Co od Vás očekáváme:

  • státní občanství České republiky, státní občanství jiného členského státu Evropské unie nebo státní občanství státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru
  • dosažení věku 18 let
  • ukončené VŠ vzdělání v bakalářském nebo magisterském studijním programu
  • trestní bezúhonnost
  • plnou svéprávnost
  • zdravotní způsobilost
  • český jazyk na úrovni rodilého mluvčího
  • samostatnost, spolehlivost a pečlivost, schopnost týmové spolupráce
  • velmi dobrá znalost práce na PC (MS Office)
  • výborné organizační a komunikační schopnosti

Co Vám můžeme nabídnout:

  • pružná služební doba;
  • služební poměr na dobu neurčitou se zkušební dobou 6 měsíců;
  • plat: 12. platová třída, zvláštní příplatek: 1300 Kč, osobní ohodnocení po 3 měsících (nenároková složka platu), pololetní odměny (nenároková složka platu);
  • 5 týdnů dovolené;
  • 5 dnů indispozičního volna;
  • peněžitý příspěvek na stravování, tzv. stravovací paušál;
  • další vzdělávání státních zaměstnanců;
  • možnost využití zvýhodněné nabídky MultiSport karty;
  • možnost umístění dítěte do dětské skupiny (pouze Praha).
  • práce v příjemném prostředí v centru Prahy

Benefity

  • Práce z domova
  • Sickdays
  • Pružná pracovní doba
  • Příspěvek na stravování
  • Přátelské prostředí

Přečtěte si aktuální články z naší poradny

Superdávka 2025: jak podat žádost a jaké jsou podmínky

Superdávka 2025: jak podat žádost a jaké jsou podmínky

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.

Nemocenská bez stresu: Jak zvládnout formuláře i eNeschopenku

Nemocenská bez stresu: Jak zvládnout formuláře i eNeschopenku

Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!

Jak zaujmout na první pohled? Psychologie barev, textu v životopisech a profilech na sítích

Jak zaujmout na první pohled? Psychologie barev, textu v životopisech a profilech na sítích

První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.

Podcast: Víte, na jaké volno máte nově nárok? Změny v zákoníku práce 2025

Podcast: Víte, na jaké volno máte nově nárok? Změny v zákoníku práce 2025

Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?