O nás
Do kompetence ministerstva patří především sociální politika (problematika zdravotně postižených, sociální služby, sociální dávky, rodinná politika apod.), sociální pojištění (důchody, nemocenské, apod.), oblast zaměstnanosti (trh práce, podpora zaměstnanosti, zahraniční zaměstnanost apod.), pracovněprávní legislativa, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, rovné příležitosti pro ženy a muže (genderová problematika), evropská integrace a oblast čerpání finanční pomoci z fondů Evropské unie (EU).
Jedná se o služební místo. V případě zájmu je nutné se do výběrového řízení přihlásit podáním žádosti, kterou najdete u služebního místa ministerský rada v oddělení kontroly (SM 121 001) zveřejněného na elektronické úřední desce MPSV zde: https://www.mpsv.cz/uredni-deska-mpsv?allCategories=elektronicka_uredni_deska.vyberova_rizeni_na_sluzebni_mista. Žádost je nutné podat do 17. 10. 2025
Náplň práce:
- provádění auditů a kontrol, metodické vedení a řízení auditní a kontrolní skupiny při přípravě a realizaci auditů a kontrol;
- v rámci auditů a kontrol:
- ověřování, zda jsou včas rozpoznána rizika vztahující se k činnosti ministerstva, která by mohla vést ke vzniku škody, a zda jsou přijímána odpovídající opatření;
- zjišťování, zda řídící kontrola v resortu poskytuje ministrovi spolehlivé
a včasné informace a zda zajišťuje hospodárný, efektivní a účelný výkon veřejné správy v resortu (včetně kontroly financí/účetnictví); - v případě negativních zjištění doporučení takových obecných řešení,
která zajistí zdokonalení kvality vnitřního kontrolního systému
a předcházení možných rizik, kontrola a analýza splnění přijatých opatření k auditům; - stanovování hlavních směrů rozvoje vnitřního kontrolního systému
pro zajištění účinného řízení ministerstva, včetně jeho ověřování účinnosti jednak na úrovni ministerstva, tak i u podřízených organizací ve vztahu k prováděnému auditu formou veřejnosprávní kontroly,
a vyhodnocování jeho účinnost, včetně doporučení na zdokonalení
jeho kvality; - zajišťování poradenské a konzultační činnosti v oblasti interního auditu
a kontroly, včetně poradenské a konzultační činnosti z hlediska řídících
a kontrolních mechanismů; - na základě analýz a výsledků specializovaných auditů a kontrol podílení se
na stanovování hlavních směrů rozvoje vnitřního kontrolního systému ministerstva včetně ověřování jeho efektivnosti a účinnosti.
Co od Vás očekáváme:
- státní občanství České republiky, občanství jiného členského státu Evropské unie nebo občanství státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
- dosažení věku 18 let;
- plnou svéprávnost;
- bezúhonnost;
- dosažení vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;
- potřebnou zdravotní způsobilost;
- potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
[
Co Vám můžeme nabídnout:
- pružná služební doba;
- plat: 13. platová třída, osobní ohodnocení po 3 měsících (nenároková složka platu), odměny 2x ročně (nenároková složka platu);
- 5 týdnů dovolené;
- 5 dnů indispozičního volna;
- peněžitý příspěvek na stravování, tzv. stravovací paušál;
- další vzdělávání státních zaměstnanců;
- možnost využití zvýhodněné nabídky MultiSport karty;
- možnost umístění dítěte do dětské skupiny (pouze Praha).
Benefity
- Práce z domova
- Sickdays
- Pružná pracovní doba
- Vzdělávací kurzy
- Příspěvek na sport
- Přátelské prostředí