- 47 000 – 69 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
ABOUT THE EMPLOYER:
As a well-known corporation providing innovative technology services and solutions with offices across the globe, we are currently looking for individuals to become a part of our Finance Team in Prague! Become a part of the company that has been serving clients at a professional level in more than 70 countries with intention to deeper industry expertise and technology independence for more than 50 years. We are ranked among the most innovative companies to work for in various magazines such as The Wall Street Journal.
Join our Prague Service Center that is providing financial support to offices in other countries and grasp the chance to deeper your practical knowledge in the field of Finance together with having the opportunity of professional growth. Start or continue your career in our German speaking team!
ABOUT THE ROLE:
The Accounts Payable team oversees invoice processing and preparation of cash disbursements and predominantly focused on the proactive review of all supplier invoices for appropriate documentation and approval prior to payment. As an Accounts Payable Specialist you will provide assurance with respect to company agreed principles compliance and will monitor the supplier accounts to ensure payments are up to date. Within this role you will be responsible for Accounts Payable processing, matching purchase orders to invoices, checking invoices, preparing payment runs and manual payments and you will be also proactively managing the resolutions of invoice queries from both internal and external sources.

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.