- 40 000 – 70 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy

We are a world leader in the sector of business consulting, offering services in the field of Finance, Systems Integration, Telecommunications and Informatics among many others, and to continue being an industry trailblazer, we are constantly on the lookout for talent with the right know-how and drive to succeed. With operation centers in more than 70 countries worldwide, our corporation is currently a globally recognized leader in the „next generation“ of business consulting with reported revenue of billions of dollars.
As an employer, we are ranked among the most innovative companies to work for in various magazines like The Wall Street Journal. This is not only a good chance to get the job you are looking for, but also an opportunity to grow in skills and professional experience at the international level and with a globally known corporation.
We have exciting positions to offer as part of our global expansion to offer more and better services to our clients:
Financial Planning & Analysis Associate with GERMAN & ENGLISH.
THE ROLE:
You will report to the Account Finance Manager of our newly established Business Finance Center of Excellence. Operationally, you will be a part of extended regional finance teams around Europe and work closely with them on a daily basis, providing business solutions and consultancy services to prestigious global clients. Furthermore, you will provide support to regional business leaders.
THE RESPONSIBILITIES:
Design, development and maintenance of reporting systems and structures based on the requirements of internal customers.
Understanding of processes, services, policies and internal controls related to data analyzed.
Preparation of monthly reporting packs including detailed analysis and commentary as well as ad-hoc analyses.
Data mining, sampling, testing and analysis.
Interaction with internal customers (e.g. BU, profit center managers, project leaders) to develop an understanding of trends and one-off movements in the data.
Providing functional help and advisory to Service Center peers and stream managers.
Ensuring the global alignment of reporting packs.
THE IDEAL PROFILE:
Relevant experience in finance or accounting.
Minimum Bachelor degree in business administration, finance, accounting
Strong Excel Skills.
SAP, Business Warehouse is a plus.
Good level of spoken and written German and English.
Experience in a multi-national company, working and interacting with colleagues across EMEA and CEEME.
Understanding and practical knowledge of Finance processes and accounting.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?