- 20 000 – 35 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Pracoviště
Druh PPV
Možný nástup
Požadované vzdělání
Vhodná praxe
Kvalifikační předpoklady
Požadovaný profil
Pracovní náplň
V rámci své pracovní činnosti budete poskytovat metodickou podporu a vykonávat metodický dohled v oblasti práva veřejných zakázek, a to především ve vztahu k dalším organizačním útvarům Správy železnic, jež se podílejí na samotné realizaci zadávacích a výběrových řízení. Budete rovněž spolupracovat s dalšími obornými útvary na rozličných průřezových tématech, která se různou měrou dotýkají veřejných zakázek (např. problematika ESG, odpovědného zadávání, právní úprava v oblasti kybernetické bezpečnosti, oblast mezinárodních sankcí, nastavení procesů evidence a vykazování dat v oblasti veřejných zakázek).
Náplní Vaší práce bude zejména tvorba vzorových dokumentů a metodik, tvorba a připomínkování vnitřních předpisů, předběžná kontrola a připomínkování vybraných zadávacích dokumentací, následná kontrola vybraných realizovaných zadávacích řízení, zodpovídání aktuálních metodických dotazů ve vztahu k připravovaným i probíhajícím zadávacím řízením a právní podpora vedení Systému kvalifikace Správy železnic.
Správa železnic je jedním z největších zadavatelů v ČR a nabízí tak možnost získání velmi širokého spektra zkušeností, ceněných na trhu práce. V rámci své činnosti se setkáte se všemi druhy veřejných zakázek (např. veřejné zakázky na stavební práce – FIDIC, pořízení hnacích vozidel, materiálu a dalších rozličných dodávek, zajištění služeb např. v oblasti ostrahy, úklidu či různých druhů konzultačních a odborných služeb, ICT veřejné zakázky). Veřejné zakázky zadáváme nejčastěji v otevřeném řízení a JŘSU, využíváme několik dynamických nákupních systémů a uzavíráme také rámcové dohody. Oddělení metodiky zavádí a spravuje jeden z několika Systémů kvalifikace v ČR. Správa železnic zadává veřejné zakázky ohleduplně k životnímu prostředí a podporuje osoby znevýhodněné na trhu práce.
Samozřejmostí je pravidelná účast na školeních a konferencích renomovaných vzdělávacích institucí a veřejných organizací. Správa železnic je členem Asociace pro veřejné zakázky, Nákupního klubu, Platformy odpovědného veřejného zadávání a předplatitelem Lexikonu VZ a odborných periodik.
Nabízíme

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.