- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy

Pracovní poměr na dobu neurčitou. Předpoklad nástupu do zaměstnání: květen 2025 nebo dle dohody. Platové zařazení: 11. platová třída (rozmezí platu 33.280 Kč – 38.570 Kč + osobní ohodnocení).
Co bude náplní Vaší práce: vedení Odboru školství a sportu, tj. řízení a odpovědnost za činnost oddělení na úseku – státní správy ve školství, samosprávy ve školství, sportu, příspěvkových organizací; to je mimo jiné metodické řízení příspěvkových organizací v oblasti finančního řízení, provozu a majetku, zajištění personální agendy a agendy zřizování, změn a rušení škol a školských zařízení, Městského muzea, Městské knihovny, MSSS Oáza, výkon funkce tajemníka sportovní komise a zpracování návrhu rozpočtu v dané oblasti.
Co od Vás očekáváme: orientaci v právních předpisech souvisejících s oborem požadované práce, především v zákoně č. 561/2004 Sb., školský zákon, v zákoně č. 563/1991 Sb., zákon o účetnictví, v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole a zákoně č. 128/2000 S., o obcích (obecní zřízení), všechny v platném znění; praxe v požadovaném oboru výhodou; zkouška zvláštní odborné způsobilosti pro výkon správních činností ve školství výhodou; zkušenost s řízením kolektivu výhodou; přehled o kultuře a sportu v Novém Městě nad Metují výhodu; vstřícnost k občanům a umění jednat s lidmi; dobrou znalost práce na PC, především v MS Office; výborná znalost Excel výhodou; znalost regionu, časovou flexibilitu, ochotu dále se vzdělávat; řidičský průkaz sk. B.
Kvalifikační předpoklady dle NV č. 341/2017 Sb.: vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu nebo vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu (obory finančního zaměření výhodou).
Předpoklady dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC: státní občanství ČR, trvalý pobyt v ČR; nad 18 let věku, znalost jednacího jazyka; bezúhonnost, způsobilost k právním úkonům.
Náležitosti přihlášky: jméno, příjmení a titul zájemce; datum a místo narození, státní příslušnost zájemce; místo trvalého pobytu zájemce (z důvodu kontaktu uveďte i tel. číslo nebo e-mail); číslo občanského průkazu, datum a podpis zájemce; vzor přihlášky naleznete na: Formuláře odboru správy úřadu – Nové Město nad Metují – oficiální stránky (novemestonm.cz)
K přihlášce se připojí tyto doklady: strukturovaný životopis, ve kterém se uvedou údaje o předchozích a dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech; motivační dopis; výpis z evidence rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, popř. čestné prohlášení o bezúhonnosti; doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání, případně osvědčení o absolvovaných kurzech prohlubování kvalifikace v požadovaném oboru; osvědčení dle zákona č. 451/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů (nevztahuje se na občany narozené po 1. 12. 1971).
Termín podání přihlášek: do 23. 4. 2025 do 12:00 hod.
Přihlášky zasílejte se všemi požadovanými náležitostmi a přílohami, bez nich není Vaše přihláška úplná a nemůže být zahrnuta mezi žádosti dalších uchazečů na obsazované pracovní místo.
Posouzení přihlášek do výběrového řízení proběhne 23. 4. 2025. Ústní pohovor s vybranými uchazeči se uskuteční 25. 4. 2025. Uchazeči budou o čase výběrového řízení informováni emailem.
Bližší informace podá Ing. Aleš Vrátný, místostarosta, mobil: zobrazit tel. číslo , e-mail: .
Přihlášky zasílejte na email:
Přední stranu obálky označte slovy: „Výběrové řízení – vedoucí OŠS – Neotvírat“.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?