Jsme tým IT Service Management v organizaci, která aktuálně realizuje projekt vysokorychlostních tratí a zaměstnává přes 17 000 lidí. Hledáme nové kolegy – procesní specialisty, kteří se chtějí podílet na rozvoji nejen naší organizace, ale i sebe samých.

Jako součást odboru OCIO (kancelář ředitele IT) se přímo podílíme na naplňování strategických cílů organizace, a to skrze volbu a návrh vhodných procedurálních, aplikačních a technických řešení, která přímo podporují služby poskytované našim odběratelům v rámci Správy železnic.

Do našeho týmu hledáme Process Specialist, který bude zodpovědný za nastavení, řízení a rozvoj procesů, jejich optimalizaci a neustálé zlepšování v souladu se strategií organizace.

Druh PPV

  • Pracovní poměr na dobu určitou 1 rok s předpokladem prodloužení na dobu neurčitou

Pracoviště

  • V Celnici 1028/10, 110 00 Praha – Nové Město

Možný nástup

  • Ihned, nebo dle dohody

Požadované vzdělání

  • Minimálně SŠ s maturitou

Pracovní náplň:

  • Nastavování a implementace IT procesů, tvorba funkční specifikace a dokumentace procesů a podílení se na jejich implementaci
  • Revize stávajících procesů s cílem identifikovat možnosti pro zvýšení kvality a efektivity
  • Řízení rizik a analýza příčin, identifikace potenciálních rizik v procesech a návrh opatření k jejich odstranění
  • Metodická podpora procesních vlastníků při nastavování a řízení ITSM procesů
  • Školení a vzdělávání, navrhování obsahu a organizace školení v oblasti procesního řízení a osvědčených postupů
  • Analýza zpětné vazby a návrh nápravných a preventivních opatření v procesech
  • Nepřetržité zlepšování, hledání možností pro optimalizaci procesů a postupů s cílem zvyšovat jejich kvalitu a efektivitu

Předpoklady pro tuto roli

Vhodný kandidát by měl disponovat následujícími znalostmi a mít min. 3 roky zkušeností v některé z níže uvedených oblastí:

Znalosti a dovednosti

  • Schopnost modelovat a navrhovat IT procesy
  • Praktická zkušenost s designem, zaváděním a optimalizací procesů
  • Znalost procesního rámce ITIL (ideálně verze 2 a 3), orientace v dalších rámcích řízení IT (COBIT, LEAN, IT4IT)
  • Znalost modelu Capability Maturity Model Integration (CMMI) pro hodnocení vyzrálosti a schopností procesů
  • Znalost procesního modelování (BPMN, UML)
  • Zkušenost s nástroji pro procesní modelování (MS Visio, Enterprise Architect nebo obdobné)
  • Znalost nástrojů Jira a Confluence
  • Uživatelská znalost nástrojů MS Office
  • Orientace v podnikových ERP systémech (výhodou)

Praktické zkušenosti

  • Min. 3 roky praxe v IT velké organizace (100 a více lidí)
  • Praktické vykonávání některé z následujících rolí:
  • Process Specialist / Process Analyst, nebo
  • IT Service Manager / Process Manager, nebo
  • jiná role spojená s analýzou, návrhem nebo zaváděním ITSM procesů
  • Průkazná zkušenost s návrhem, modelováním a zaváděním ITSM procesů
  • Zkušenost s optimalizací a dokumentací procesů
  • Zkušenost s vyhodnocováním efektivity a vyspělosti procesů
  • Praktická zkušenost s využíváním nástrojů pro procesní řízení (Atlassian Jira, Confluence)

Osobnostní profil

  • Komunikativní a otevřená osobnost (základem práce je komunikace s IT týmy, manažery a odborníky z různých technických oblastí)
  • Schopnost identifikovat a dokumentovat procesy a postupy firmy
  • Smysl pro detail a preciznost
  • Flexibilita
  • Analytické myšlení

Nabízíme:

  • 6 týdnů dovolené
  • Pružnou pracovní dobu (37,5 h týdně)
  • Práci v nových kancelářích v centru Prahy dobře dostupnou MHD, vlakem
  • Jízdní výhody ČD, po 6 měsících i pro rodinné příslušníky
  • Příspěvek na dovolenou a volnočasové aktivity
  • Příspěvek na stravování (stravenkový paušál/eStravenka)
  • Volnočasovou kartu MultiSport
  • Tankovací kartu OMV
  • Po 6 měsících příspěvek na penzijní spoření aj.

Přečtěte si aktuální články z naší poradny

Jak napsat životopis s pomocí ChatGPT, který zaujme personalistu

Jak napsat životopis s pomocí ChatGPT, který zaujme personalistu

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Pracovní trh 2026: vyšší mzdy, digitalizace a nové povinnosti. Co se mění od ledna?

Pracovní trh 2026: vyšší mzdy, digitalizace a nové povinnosti. Co se mění od ledna?

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Přehled otázek a odpovědí na pracovním pohovoru

Přehled otázek a odpovědí na pracovním pohovoru

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.