O nás
Knihovna Orientálního ústavu Akademie věd České republiky (OÚ AVČR) je živým centrem pro studenty, pedagogy a vědecké a výzkumné pracovníky, kteří se zabývají bohatou kulturou a historií Asie a Blízkého východu. Knihovna, která obsahuje více než 250 000 svazků jedinečných materiálů ve více než 140 jazycích, nabízí jedinečné prostředí pro výzkum, objevy a spolupráci a slouží vědcům i veřejnosti.
Náplň práce:
Odborný knihovník/knihovnice pro informační služby a akvizice v knihovně OÚ AVČR hraje klíčovou roli jak v podpoře uživatelů knihovny, tak v řízení akvizic nových materiálů. Tato pozice, podřízená vedoucí knihovny, věnuje tři dny v týdnu poskytování odborné pomoci v oblasti výpůjček, meziknihovních výpůjček, referenčních služeb a dalších aktivit v oblasti podpory uživatelů a další dva dny v týdnu se zaměřuje na výběr, objednávání a nákup knihovních zdrojů.
Pracovní náplň:
- poskytování odborné pomoci v referenčním centru podle stanoveného harmonogramu, pomoc uživatelům s výzkumnými dotazy a jejich podpora v efektivním využívání knihovních zdrojů;
- provádění referenčních rozhovorů s cílem porozumět výzkumným potřebám uživatelů a doporučit jim vhodné zdroje;
- podpora uživatelů v orientaci v katalogu knihovny, specializovaných databázích a dalších digitálních zdrojích, poskytování konzultací, specializované vyhledávání a školení podle potřeby;
- podílení se na propagaci, rozvoji a optimálním fungování široké škály služeb podpory uživatelům, včetně asistenčních, referenčních a specializovaných služeb, a to jak na místě, tak online;
- pomoc žadatelům o meziknihovní výpůjčky a jejich koordinování s partnerskými institucemi, aby bylo zajištěno včasné doručení materiálů;
- vedení a analyzování statistiky uživatelů týkající se knihovních služeb, oběhu a akvizic pro potřeby plánování a zlepšování služeb;
- spolupráce s ostatními knihovníky a dalšími pracovníky ústavu na zlepšování služeb pro uživatele, vedení přesných záznamů o akvizicích a výpůjčkách;
- výběr, objednávky, zpracování a katalogizace nových materiálů tak, aby akvizice účinně podporovaly výzkumné potřeby uživatelů;
- podílení se na přípravě stěhování knihovny OÚ AVČR do centra Prahy v r. 2027;
další úkoly podle aktuální potřeby k naplnění poslání knihovny a ústavu.
Co od Vás očekáváme:
- vzdělání v oboru knihovnictví a informační vědy nebo v příbuzném oboru (uchazeči s vysokoškolským vzděláním v jiných oborech mohou být zváženi, pokud mají rozsáhlé zkušenosti s prací v knihovně, zejména v oblasti uživatelské podpory a akvizic, včetně výpůjček, meziknihovních výpůjček a referenčních služeb);
- praktické zkušenosti s akvizicemi, katalogizací a manipulací se speciálními sbírkami jsou velmi žádoucí;
- znalost platných standardů a práce s knihovním katalogem (zejména Aleph), databází a online informačních zdrojů;
- velmi dobrá počítačová gramotnost (Office 365, internet), praktická uživatelská znalost nástrojů umělé inteligence;
- výborná znalost českého jazyka (slovem i písmem)
- výborné komunikační schopnosti v angličtině pro efektivní práci v mezinárodním akademickém prostředí (komunikace na pracovišti a s vědeckými pracovníky probíhá běžně v angličtině);
- znalost některého asijského jazyka výhodou;
- proklientský přístup, schopnost podporovat rozmanité potřeby uživatelů a iniciativně hledat řešení a vylepšovat procesy poskytování služeb;
- schopnost samostatného osvojování nových dovedností v digitálním prostředí;
- schopnost samostatné i týmové práce;
- ochota se dále vzdělávat a profesně rozvíjet.
Co Vám můžeme nabídnout:
- různorodou a naplňující práci v akademickém prostředí;
- další vzdělávání formou školení pro osobní i profesionální rozvoj;
- příspěvek na stravování, 5 týdnů dovolené, možnost využít zaměstnanecké školky a škálu dalších benefitů AV ČR;
- možnost flexibilní pracovní doby a po dohodě den práce z domova týdně dle možností knihovny;
- hrubá mzda 30.000 - 35.000 Kč / měsíc pro plný úvazek dle kvalifikace a praxe
- práce na hlavní pracovní poměr.
- Pozice je dlouhodobá. První smlouva je na dobu určitou jeden rok s možností prodloužení.
- Nástup: ihned nebo dle dohody
Benefity
- Práce z domova
- Dovolená navíc
- Vzdělávací kurzy
- Příspěvek na stravování
- Příspěvek na volný čas
- Příspěvek na spoření / pojištění
- Přátelské prostředí
- Firemní školka