- 28 875 Kč
- Plný úvazek
První kontakt: písemně na adresu / podatelnu
Pracovní poměr na dobu neurčitou.
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ
pro obsazení pozice
Referent/ka Odboru sociálních věcí
(pracovník sociálně – právní ochrany dětí)
Popis pracovní pozice:
VÝKON SOCIÁLNĚ – PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ :
" Přijímání oznámení o ohrožených dětech
" Provádění šetření týkajících se dítěte a jeho rodiny, vyhodnocování situace dítěte, stanovování individuálních plánů ochrany dítěte a jejich vyhodnocování
" Organizace a účast na případových konferencích
" Výkon kolizního opatrovnictví nezletilých dětí v opatrovnických soudních řízeních, vedení pohovorů před soudním jednáním, provádění šetření, příprava písemných podkladů, vypracovávání stanovisek a zpráv, účast na soudním jednání, realizace procesních úkonů vyplývajících z postavení účastníka řízení
" Podávání návrhů a podnětů k opatrovnickým soudům z moci úřední
" Zprostředkovávání odborného poradenství rodičům, dětem
" Vedení a správa spisové dokumentace, rejstříků, evidence
" Poskytování zpráv a sdílení informací směrem soudům, státnímu zastupitelství, policii, školským zařízením, poskytovatelům zdravotní péče a dalším zákonem stanoveným subjektům
" Práce s dětmi a rodiči v souvislosti s výkonem ústavní výchovy ve školských zařízeních, pobytem dítěte v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
" Výkon pohotovosti OSPOD dle zákona
Platové podmínky se řídí nařízením vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění, platová třída 11.
Mezi zaměstnanecké benefity patří: 5 týdnů dovolené, pružná pracovní doba, příspěvek na stravování, příspěvek na penzijní připojištění, příspěvek při životních a pracovních jubileích, 4 dny placeného indispozičního volna a program Benefit plus.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.