- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Městská část Praha 14 – Úřad městské části Praha 14
zastoupená tajemnicí Úřadu městské části Praha 14
vyhlašuje výběrové řízení na obsazení pracovního místa
Referent/ka odboru sociálních věcí a zdravotnictví
(pracovní místo na dobu určitou po dobu mateřské a rodičovské dovolené)
Požadavky na uchazeče podle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních
samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění:
a) fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let,
b) občan České republiky nebo cizí státní občan s trvalým pobytem v České
republice, který ovládá český jazyk,
c) způsobilost k právním úkonům,
d) bezúhonnost,
požadované vzdělání - vyšší odborné nebo vysokoškolské v oboru sociální
práce a sociální pedagogika, sociální pedagogika,
sociální a humanitární práce, sociální práce, sociálně
právní činnost, charitní a sociální činnost
- znalost zák. č. 359/1999 Sb., o sociálně – právní ochraně dětí
- orientace v systému péče o ohrožené děti v ČR
- přehled o síti sociálních služeb pro ohrožené děti
- znalost práce na PC
- organizační, řídící a komunikační schopnosti
- flexibilita
- schopnost práce v týmu
- odolnost vůči stresu
- pravidelnou supervizi
- samostatnou a kreativní práci v kolektivu sociálních pracovníků
- příspěvek na penzijní připojištění nebo životní pojištění
- zaměstnanecké benefity (Flexi poukázky, stravenky, příspěvek na očkování, atd.)
- 25 dnů dovolené
- 3 dny placeného volna, 3 dny neplaceného volna
- možnost dalšího vzdělávání
Náležitosti přihlášky podle § 7 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úředních územních
samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění, jsou: jméno, příjmení,
titul, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu, číslo občanského
průkazu (číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana), datum a
podpis. K přihlášce je podle § 7 odst. 5 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních
samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění, nutno připojit
strukturovaný profesní životopis, ve kterém budou uvedeny údaje o dosavadních
zaměstnáních a odborných znalostech a dovednostech týkajících se správních činností, výpis
z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce (u cizích státních příslušníků též obdobný
doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovských státem; pokud takový doklad domovský
stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením), ověřenou kopii dokladu o
nejvyšším dosaženém vzdělání, případně osvědčení o absolvovaných kurzech a školeních.
Přihlášky s požadovanými doklady je nutno zaslat nejpozději do 9. 5. 2022 na adresu:
Úřad městské části Praha 14
kancelář úřadu
Bří Venclíků 1073, 198 21 Praha 9
obálku označit slovy: „Výběrové řízení – pozice referent/ka odboru sociálních věcí a
zdravotnictví - OSPOD“
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu či
nevybrat žádného uchazeče.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.