- 44 900 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Výběrové řízení č.7/2025 na obsazení volného pracovního místa REFERENT ODBORU SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
Místo výkonu práce: Městský úřad Hlučín.
Předpoklady: Uchazeč musí splňovat předpoklady dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., v platném znění (státní občan ČR nebo cizí státní občan, který má v ČR trvalý pobyt, dosažení věku 18 let, způsobilost k právním úkonům, bezúhonnost, ovládání jednacího jazyka a splnění dalších předpokladů pro výkon správních činností stanovených zvláštním předpisem.
Charakteristika činnosti: Výkon funkce veřejného opatrovníka fyzickým osobám, které jsou omezeny ve svéprávnosti a kterým bylo jmenováno opatrovníkem město Hlučín (Městský úřad Hlučín). Taktéž výkon funkce veřejného opatrovníka fyzickým osobám, kterým bylo město Hlučín soudem jmenováno opatrovníkem dle ustanovení § 465 zákona č. 89/2012 Sb., a které nebyly omezeny ve svéprávnosti. Vedení podrobné evidence a spisové dokumentace opatrovanců a plnění povinností v souladu s ustanovením § 466 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Realizace sociální práce s klientem, posuzování životní situace klienta, poskytování poradenství, provádění šetření, spolupráce s navazujícími organizacemi, koordinace poskytování sociálních služeb, vedení dokumentace o metodách a postupech řešení situace osob. Provádění činností dle §7, §63,§64,§65 zákona č.111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi a §92,§93,§93a,§94 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách, vše ve znění pozdějších předpisů.
Předpokládaný nástup: dohodou, nejlépe září 2025.
Platové zařazení: 11. platová třída, stupeň dle prokázané praxe (v souladu s nařízením vlády č. 341/2017 Sb. ve znění pozdějších předpisů).
Požadovaná kvalifikace: Dle§ 110 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, tj. minimálně vyšší odborné vzdělání získané absolvováním vzdělávacího programu akreditovaného podle zvláštního právního předpisu v oborech vzdělání zaměřených na sociální práci a sociální pedagogiku, sociální pedagogiku, sociální a humanitární práci, sociální práci, sociálně právní činnost, charitní a sociální činnost.
Jiné požadavky:
Na obálku uveďte „NEOTVÍRAT, VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ“ a označte číslem výběrového řízení. Přihlášku a výše uvedené přílohy zašlete poštou, nebo doručte osobně ne adresu:
Městský úřad Hlučín, Mírové náměstí 23, 748 01 Hlučín. Taktéž lze přihlášku a výše uvedené přílohy zaslat elektronicky (i e-mailem) na adresu: .
Lhůta pro podání přihlášky včetně příloh: nejpozději do 27.06.2025 do 8:00 hod.
Výběrové řízení se bude konat dne 07.07.2025 od 8:30 hod. v zasedací místnosti budovy „C“ MěÚ Hlučín.
Uchazeči budou kontaktování telefonicky nebo emailem o časovém harmonogramu.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.