- 50 000 – 65 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy

Do kompetence ministerstva patří především sociální politika (problematika zdravotně postižených, sociální služby, sociální dávky, rodinná politika apod.), sociální pojištění (důchody, nemocenské, apod.), oblast zaměstnanosti (trh práce, podpora zaměstnanosti, zahraniční zaměstnanost apod.), pracovněprávní legislativa, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, rovné příležitosti pro ženy a muže (genderová problematika), evropská integrace a oblast čerpání finanční pomoci z fondů Evropské unie (EU).
Do Oddělení projektů inovací a sociálního začleňování hledáme kolegu/kolegyni na pozici Terénní aktivizační pracovník/pracovnice pro přímou práci s klienty v oblasti prevence energetické chudoby.
Zaměstnanec/zaměstnankyně bude pracovat na unikátním sociálně inovačním projektu, jehož cílem je pilotovat inovační model prevence energetické chudoby, inspirovaný zahraničními příklady dobré praxe. Model je postaven na dlouhodobém a komplexním poradenství v přirozeném prostředí klienta, které odpovídá jeho individuálním potřebám. V projektu jsou využívány aktivizační a motivační nástroje a behaviorální přístupy, jenž cílí na změnu chování, zvýšení energetické gramotnosti a odolnosti ohrožených domácností před pádem do energetické chudoby. Ve spolupráci se státním, soukromým a neziskovým sektorem projekt cílí na rozvoj systémových změn v prevenci energetické chudoby.
BLIŽŠÍ INFORMACE K NÁPLNI UVEDENÉHO PRACOVNÍHO MÍSTA VÁM POSKYTNE:
Bc. Tatiana Konrádová, tel.: zobrazit tel. číslo
• přímá práce s klienty, kteří jsou ohroženi či zasaženi energetickou chudobou – pravidelné výjezdy do domácností klientů, dlouhodobá průběžná komunikace;
• zjišťování potřeb klientů prostřednictvím empatických rozhovorů a pozorování v domácnosti, pojmenování příčin energetické chudoby, přenos zjištění směrem k dalším pracovníkům projektu;
• poskytování základního poradenství s cílem zvýšit sociální, finanční a energetickou gramotnost;
• spolupráce na aktivizaci klienta – pomoc v komunikaci a řešení problémů s úřady, institucemi a poskytovateli energií, rozvíjení behaviorálních přístupů;
• v případě potřeby zasíťování klienta na další lokální síť podpory, spolupráce se sociálními pracovníky v obcích a ÚP;
• podpora při realizaci modelu poskytování úsporných zařízení a spotřebičů do ohrožených domácností;
• udržení motivovaného klienta v pilotáži po celou dobu realizace;
• sledování změn po absolvování intervencí, společné vyhodnocování s klientem;
• administrativní agenda, evidence klientů, spolupráce na zpracování výstupů pilotáže.
• státní občanství České republiky nebo jiné státní občanství s trvalým pobytem v České republice
• ukončené vysokoškolské vzdělání v bakalářském nebo magisterském studijním programu
• orientace na potřeby klientů, empatický přístup ke klientům, trpělivost, asertivita
• schopnost adaptovat se na dynamické prostředí a čelit změnám a výzvám, které jsou součástí inovačních projektů
• proaktivní přístup, konstruktivní postoj k řešení problémů
• schopnost samostatné práce i týmové spolupráce
• komunikační a organizační schopnosti
• spolehlivost, pečlivost, flexibilita
• ochota učit se
• dobrá znalost MS Office
• trestní bezúhonnost
• zdravotní způsobilost
Výhodou:
• předchozí praxe na pozici s podobným zaměřením
• základní orientace v oblastech jako dluhové poradenství, systém sociálních dávek apod.
• řidičský průkaz sk. B
• zajímavou práci v příjemném pracovním prostředí v centru Prahy, výjezdy po celé ČR
• pracovní poměr na dobu určitou (do 31. 3. 2026, s možností prodloužení do 30. 9. 2027)
• plný pracovní úvazek
• nástup od 15. 11. 2024 nebo dle dohody
• platové podmínky dle § 5 odst. 1 Nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů (12. platová třída) – u vysokoškolského vzdělání v bakalářském studijním programu nebo jen u vyššího odborného vzdělání dochází pří stanovení platu k odpočtu praxe v délce 2 let
• osobní příplatek a odměny (nenárokové složky platu)
• příležitost podílet se na rozvoji sociálně inovačního projektu s přímým dopadem na cílové skupiny
• zajímavou, kreativní a smysluplnou práci v menším týmu podporujících a přátelských kolegů/kolegyň
• prostor pro vlastní iniciativu, možnost učit se novým věcem a postupům
• možnost rozvíjet vlastní síť kontaktů a spolupracovat se soukromým, státním i neziskovým sektorem.
• notebook a mobilní telefon s tarifem
• zaměstnanecké benefity (pružná pracovní doba, 5 týdnů dovolené, 5 dní sick-days, možnost částečné práce z domova, příspěvek na stravování, fond kulturních a sociálních potřeb, další vzdělávání zaměstnanců, možnost využití dětské skupiny)
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?