- 45 000 – 55 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
OUR CLIENT’S MESSAGE:
We are a world leader in the sector of business consulting, offering services in the field of Finance, Systems Integration, Telecommunications and Informatics among many others, and to continue being an industry trailblazer, we are constantly on the lookout for talent with the right know-how and drive to succeed. With operation centers in more than 70 countries worldwide, our corporation is currently a globally recognized leader in the „next generation“ of business consulting with reported revenue of billions of dollars.
Join our Prague Service Center that is providing financial support to offices in other countries and grasp the chance to deeper your practical knowledge in the field of finance together with having the opportunity of professional growth. Accelerate your career in our friendly international team!
ABOUT THE ROLE:
You will be part of Cash Collection & Accounts Receivable international department within our Services Center. You will be managing the payment related issues and processes. Within this role you will mainly monitor the debt status on assigned accounts, ensure timely collections and correct allocations, resolve and escalate disputes and issue regular reports for respective regions. This position involves internal and external communication via phone or email and cooperation with different teams, who are responsible for other aspects of the process.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?