- 30 000 – 35 000 Kč
- Plný úvazek
Ústav pro studium totalitních režimů od svého vzniku v roce 2008 vědecky zkoumá dvě nesvobodná období našich novodobých dějin: dobu nacistické okupace 1939–45 a dobu komunistické nadvlády 1948–1989, samozřejmě s přesahujícími roky. Zaměřuje se na protidemokratickou činnost bezpečnostních složek státu, ale také analyzuje okolnosti, za kterých může z demokratických podmínek vyrůst autoritativní režim. Vychází z předpokladu, že s lepším poznáním principů, na kterých bylo postaveno ovládání společnosti v minulosti, budeme schopni lépe se bránit současným i budoucím hrozbám omezování lidských práv.
ÚSTR má zároveň velmi bohatou vydavatelskou činnost a na rozdíl od ostatních vědeckých institucí se intenzivně věnuje také popularizaci a vzdělávání. Spolupracuje s mnoha českými a zahraničními školami a velkou měrou přispívá k modernizaci výuky dějepisu.
• monitoring médií
• zajištění marketingových potřeb Ústavu
• zajišťování fotodokumentace a videodokumentace z akcí Ústavu a jejich následné zpracování
• grafické zpracování komunikačních materiálů Ústavu
• správa profilů Ústavu na sociálních sítích Facebook, Twitter a LinkedIn
• organizování odborných akcí a akcí pro veřejnost
• příprava tiskových materiálů a informačních materiálů pro veřejnost
• poskytování odpovědí na dotazy veřejnosti a médií, s výjimkou agendy svobodného přístupu k informacím
• správa obsahu webových stránek Ústavu
• příprava a realizace mediálních projektů a kampaní
• spolupráce na tvorbě komunikačních strategií
• ukončené VŠ vzdělání, v případě VOŠ/SŠ vzdělání zohledníme praxi v oboru
• výbornou znalost české gramatiky a stylistiky
• výborný psaný a mluvený projev
• zkušenost s psaním textů
• znalost grafických programů, zpracování fotografií a videoeditace výhodou
• zájem o aktuální politické a celospolečenské dění
• zájem o PR, komunikaci a marketing
• ochotu učit se novým věcem
• výhodou je znalost mediálního prostředí a zkušenosti na obdobné pozici
• znalost anglického jazyka výhodou
• samostatnost a spolehlivost, schopnost pracovat pod časovým tlakem
• vysoké pracovní nasazení a flexibilní časové možnosti
• dobré organizační schopnosti a komunikační dovednosti
• pečlivost a důslednost
• odpovídající finanční ohodnocení a odměny odpovídající dosahovaným výsledkům
• 5 týdnů dovolené
• 5 dní indispozičního volna
• stravenky, FKSP
• pružnou pracovní dobu
• práci v atraktivní lokalitě v centru Prahy
• možnost podílet se na tvorbě komunikace zásadních témat novodobé historie
• dynamickou nápň práce
• přátelský kolektiv
• pracovní poměr na dobu určitou jednoho roku s možností změny na dobu neurčitou

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.