- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy

Generální ředitel Úřadu práce České republiky, jako služební orgán, příslušný podle § 10 odst.
1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje
výběrové řízení na služební místo: odborný/vrchní referent – poradce pro zaměstnavatele v projektu „Outplacement (OUT)“ v Oddělení trhu práce Kontaktního pracoviště Vyškov Krajské pobočky Úřadu práce ČR v Brně, ID 10001284, v oboru služby „Zaměstnanost“. Místem výkonu služby je Vyškov. Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou, a to do 31. května 2023, po dobu realizace projektu „Outplacement (OUT)“ s reg. č. CZ.03.1.52/0.0/0.0/18_093/0017176. Předpokládaným dnem nástupu na služební místo je 1. května 2022. Služební místo je zařazeno podle Přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové třídy. Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:
Spolupráce s dalšími útvary ÚP ČR (např. monitoring zaměstnavatelů, statistiky, požadavky
zaměstnavatelů, volná pracovní místa). Spolupráce se zaměstnavateli před nástupem
účastníka do zaměstnání (např. vzájemná komunikace při zjišťování vstupních předpokladů či
před absolvováním případné rekvalifikace nebo poradenské aktivity). Příjem žádostí od
zaměstnavatelů a zpracování podkladů při administraci vytvořených pracovních míst. Příprava
dohod se zaměstnavateli. Administrace a výplata měsíčních příspěvků. Spolupráce na
provádění veřejnosprávních kontrol. Příprava podkladů pro zprávu o realizaci/žádost o platbu.
Zpracovává reporty za KoP ÚP ČR. Administrace projektu na KoP ÚP ČR. Párování vhodných
účastníků na pracovní místa.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo
žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 8. dubna 2022, tj. v této lhůtě zaslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla organizačního útvaru služebního úřadu: Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Brně, Polní 1011/37, 659 59 Brno, nebo osobně podané na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu služebního úřadu nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky ID syyztwe. Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení uloženou v úvodu textové části výběrového řízení. Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“, a „Výběrové řízení pod č. j. UPCR-2022/27130–78099801“. Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel, který:
1. splňuje základní předpoklady stanovené zákonem, tj.:
K žádosti dále žadatel přiloží:
1. strukturovaný profesní životopis.
Bližší informace o výběrovém řízení a požadavcích na přílohy k žádosti naleznete na: https://www.uradprace.cz/web/cz/-/odborny-vrchni-referent-poradce-pro-zamestnavatele-v-projektu-outplacement-out-08–04–2022
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?