Jsme tým enterprise architektury v organizaci, která aktuálně realizuje projekt vysokorychlostních tratí a zaměstnává přes 17 000 lidí. Hledáme nové kolegy – enterprise architekty, kteří se chtějí podílet na rozvoji nejen naší organizace, ale i sebe samých.

Jako součást odboru OCIO (kancelář ředitele IT) se přímo podílíme na naplňování strategických cílů organizace, a to skrze volbu a návrh vhodných procedurálních, aplikačních a technických řešení, která přímo podporují služby poskytované našim odběratelům v rámci Správy železnic.

Do našeho týmu hledáme kolegu architekta, který se bude s námi podílet na tvorbě nových služeb, optimalizaci služeb stávajících a na společném naplňování strategie naší organizace.

Druh PPV

  • Pracovní poměr na dobu určitou 1 rok s předpokladem prodloužení na dobu neurčitou

Pracoviště

  • V Celnici 1028/10, 110 00 Praha – Nové Město

Možný nástup

  • Ihned, nebo dle dohody

Požadované vzdělání

  • Minimálně SŠ s maturitou

Pracovní náplň:

  • Návrh a správa podnikové architektury s důrazem na ICT
  • Optimalizace architektury a řešení ICT v souladu se strategickými cíli organizace
  • Správa portfolia služeb ICT a aplikačního portfolia
  • Identifikace slabin současných řešení a služeb, a jejich náprava
  • Tvorba a správa technologických standardů
  • Implementace otevřené a flexibilní architektury
  • Součinnost při návrhu principů a mechanismů BCM a DR
  • Součinnost při návrhu služeb ICT
  • Součinnost při hodnocení námětů a záměrů na změny v ICT řešeních a službách
  • Komunikace s ostatními útvary a reflexe jejich potřeb v architektuře ICT
  • Aktivní komunikace a spolupráce napříč celou organizací

Předpoklady pro tuto roli

Vhodný kandidát by měl disponovat následujícími znalostmi a mít min. 5 let zkušeností v některé z níže uvedených oblastí:

Znalosti a dovednosti

  • Strategické a koncepční myšlení
  • Znalost některého z rámců strategického řízení (Balanced Scorecard výhodou)
  • Orientace v informačních technologiích a technologických trendech
  • Znalost architektonických rámců (např. TOGAF, Zachman)
  • Znalost modelovacích technik (ArchiMate, UML, ale i BPMN)
  • Znalost ITIL (min. verze 2 a 3), COBIT, ISO/IEC 42010
  • Schopnost porozumění byznysu organizace a jeho potřebám
  • Schopnost vnímat ICT i organizaci jako celek (lidé, procesy, technologie)
  • Schopnost převádět zadání služeb do technického designu
  • Schopnost formulovat dlouhodobé dopady technických rozhodnutí
  • Znalost projektového řízení výhodou
  • Prezentační a komunikační dovednosti

Praktické zkušenosti

  • Min. 5 let praxe v IT velké organizace (100 a více lidí)
  • Praktické vykonávání některé z následujících rolí:* Enterprise Architekt, nebo
  • Solution Architekt, nebo
  • Produktový vlastník, nebo
  • Business Architekt
  • Průkazné zvládání návrhu a řízení Enterprise Architektury
  • Průkazné zvládání návrhu služeb a řešení ICT
  • Praktická zkušenost s ticketovacím nástrojem Atlasian JIRA
  • Praktická zkušenost s nástrojem Sparx Enterprise Architect

Osobnostní profil

  • Samostatnost
  • Komunikativnost a otevřenost
  • Odolnost vůči stresu
  • Schopnost vedení týmu
  • Schopnost dotahovat věci do cíle
  • Schopnost práce v týmu a respekt k ostatním

Nabízíme:

  • 6 týdnů dovolené
  • Pružnou pracovní dobu (37,5 hodiny týdně)
  • Multisport kartu
  • Příspěvěk na penzijní a životní připojištění
  • Zvýhodněné cestovné v ČD i pro rodinné příslušníky
  • Aktivní komunikace a spolupráce napříč celou organizací
  • CCS kartu
  • Příspěvěk na dovolenou a volnočasové aktivity

Přečtěte si aktuální články z naší poradny

Jak napsat životopis s pomocí ChatGPT, který zaujme personalistu

Jak napsat životopis s pomocí ChatGPT, který zaujme personalistu

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Pracovní trh 2026: vyšší mzdy, digitalizace a nové povinnosti. Co se mění od ledna?

Pracovní trh 2026: vyšší mzdy, digitalizace a nové povinnosti. Co se mění od ledna?

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Přehled otázek a odpovědí na pracovním pohovoru

Přehled otázek a odpovědí na pracovním pohovoru

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.