Jsme tým enterprise architektury v organizaci, která aktuálně realizuje projekt vysokorychlostních tratí a zaměstnává přes 17 000 lidí. Hledáme nové kolegy – enterprise architekty, kteří se chtějí podílet na rozvoji nejen naší organizace, ale i sebe samých.

Jako součást odboru OCIO (kancelář ředitele IT) se přímo podílíme na naplňování strategických cílů organizace, a to skrze volbu a návrh vhodných procedurálních, aplikačních a technických řešení, která přímo podporují služby poskytované našim odběratelům v rámci Správy železnic.

Do našeho týmu hledáme kolegu architekta, který se bude s námi podílet na tvorbě nových služeb, optimalizaci služeb stávajících a na společném naplňování strategie naší organizace.

Druh PPV

  • Pracovní poměr na dobu určitou 1 rok s předpokladem prodloužení na dobu neurčitou

Pracoviště

  • V Celnici 1028/10, 110 00 Praha – Nové Město

Možný nástup

  • Ihned, nebo dle dohody

Požadované vzdělání

  • Minimálně SŠ s maturitou

Pracovní náplň:

  • Návrh a správa podnikové architektury s důrazem na ICT
  • Optimalizace architektury a řešení ICT v souladu se strategickými cíli organizace
  • Správa portfolia služeb ICT a aplikačního portfolia
  • Identifikace slabin současných řešení a služeb, a jejich náprava
  • Tvorba a správa technologických standardů
  • Implementace otevřené a flexibilní architektury
  • Součinnost při návrhu principů a mechanismů BCM a DR
  • Součinnost při návrhu služeb ICT
  • Součinnost při hodnocení námětů a záměrů na změny v ICT řešeních a službách
  • Komunikace s ostatními útvary a reflexe jejich potřeb v architektuře ICT
  • Aktivní komunikace a spolupráce napříč celou organizací

Předpoklady pro tuto roli

Vhodný kandidát by měl disponovat následujícími znalostmi a mít min. 5 let zkušeností v některé z níže uvedených oblastí:

Znalosti a dovednosti

  • Strategické a koncepční myšlení
  • Znalost některého z rámců strategického řízení (Balanced Scorecard výhodou)
  • Orientace v informačních technologiích a technologických trendech
  • Znalost architektonických rámců (např. TOGAF, Zachman)
  • Znalost modelovacích technik (ArchiMate, UML, ale i BPMN)
  • Znalost ITIL (min. verze 2 a 3), COBIT, ISO/IEC 42010
  • Schopnost porozumění byznysu organizace a jeho potřebám
  • Schopnost vnímat ICT i organizaci jako celek (lidé, procesy, technologie)
  • Schopnost převádět zadání služeb do technického designu
  • Schopnost formulovat dlouhodobé dopady technických rozhodnutí
  • Znalost projektového řízení výhodou
  • Prezentační a komunikační dovednosti

Praktické zkušenosti

  • Min. 5 let praxe v IT velké organizace (100 a více lidí)
  • Praktické vykonávání některé z následujících rolí:* Enterprise Architekt, nebo
  • Solution Architekt, nebo
  • Produktový vlastník, nebo
  • Business Architekt
  • Průkazné zvládání návrhu a řízení Enterprise Architektury
  • Průkazné zvládání návrhu služeb a řešení ICT
  • Praktická zkušenost s ticketovacím nástrojem Atlasian JIRA
  • Praktická zkušenost s nástrojem Sparx Enterprise Architect

Osobnostní profil

  • Samostatnost
  • Komunikativnost a otevřenost
  • Odolnost vůči stresu
  • Schopnost vedení týmu
  • Schopnost dotahovat věci do cíle
  • Schopnost práce v týmu a respekt k ostatním

Nabízíme:

  • 6 týdnů dovolené
  • Pružnou pracovní dobu (37,5 hodiny týdně)
  • Multisport kartu
  • Příspěvěk na penzijní a životní připojištění
  • Zvýhodněné cestovné v ČD i pro rodinné příslušníky
  • Aktivní komunikace a spolupráce napříč celou organizací
  • CCS kartu
  • Příspěvěk na dovolenou a volnočasové aktivity

Přečtěte si aktuální články z naší poradny

Superdávka 2025: jak podat žádost a jaké jsou podmínky

Superdávka 2025: jak podat žádost a jaké jsou podmínky

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.

Nemocenská bez stresu: Jak zvládnout formuláře i eNeschopenku

Nemocenská bez stresu: Jak zvládnout formuláře i eNeschopenku

Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!

Jak zaujmout na první pohled? Psychologie barev, textu v životopisech a profilech na sítích

Jak zaujmout na první pohled? Psychologie barev, textu v životopisech a profilech na sítích

První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.

Podcast: Víte, na jaké volno máte nově nárok? Změny v zákoníku práce 2025

Podcast: Víte, na jaké volno máte nově nárok? Změny v zákoníku práce 2025

Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?

Ohodnoť práci a vyhraj preumium členství  na Rohlik.cz

SKVĚLÝ TIP

Ohodnoť práci a vyhraj preumium členství na Rohlik.cz

CHCI VYHRÁT