- 30 000 – 35 000 Kč
- Plný úvazek
Pracovní poměr na dobu neurčitou. Nástup 1. června 2024 nebo dle dohody. Platové zařazení: 9. platová třída dle NV č. 341/2017 Sb.
Pracovní náplň: výkon státní správy na úseku evidence obyvatel a rodných čísel včetně správních rozhodnutí ohlašovny; výkonu státní správy na úseku matrik, jména a příjmení v rámci zástupu; připravování a organizační zajištění svatebních obřadů; provádění legalizace a vidimace, vydávání výpisů z centrálních informačních systémech veřejné správy – Czech Point; vypracování a podávání zpráv o občanech pro státní orgány; zajištění chodu podatelny v rámci zástupu; součinnost při organizačním a technickém zajištění voleb, referend; přijímání a zpracovávání žádostí o vystavení občanských průkazů a cestovních dokladů, včetně výdeje těchto dokladů v rámci zástupu; podíl na plánování a zajišťování akcí Sboru pro občanské záležitosti (vítání občánků, jubilanti, dárci krve atp.).
Předpoklady dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC: státní občanství ČR, trvalý pobyt v ČR; nad 18 let věku, znalost jednacího jazyka; bezúhonnost, způsobilost k právním úkonům.
Kvalifikační předpoklady dle nařízení vlády č. 341/ 2017 Sb.: vyšší odborné vzdělání nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou.
Další požadované dovednosti: vstřícnost k občanům a umění jednat s lidmi; spolehlivost, pečlivost, odpovědnost, samostatnost, přesnost; výborná znalost práce na PC; časová flexibilita (svatební obřady o sobotách), ochota dále se vzdělávat; orientace v právních předpisech souvisejících s oborem požadované práce, především v zákoně č. 500/2014 Sb., správní řád, v zákoně č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení, zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákoně č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a zákoně č. 128/2000 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů.
Zaměstnavatel uvítá: praxi v oboru; zkoušku dle zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení, konanou na KÚ; zkoušku odborné způsobilosti při vedení evidence obyvatel a vydávání občanských průkazů a cestovních dokladů; zkoušku odborné způsobilosti při správě matrik a státního občanství; vzdělání v oboru veřejná správa.
Náležitosti přihlášky: jméno, příjmení; datum a místo narození, státní příslušnost zájemce; místo trvalého pobytu zájemce (z důvodu kontaktu uveďte i tel. číslo nebo e-mail); číslo občanského průkazu, datum a podpis zájemce, vzor přihlášky naleznete zde: https://www.novemestonm.cz/urad/zadosti-a-formulare/formulare-odboru-spravy-uradu/
K přihlášce se připojí tyto doklady: strukturovaný životopis, ve kterém se uvedou údaje o předchozích a dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech; výpis z evidence rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, popř. čestné prohlášení o bezúhonnosti; úředně ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání, případně kopie osvědčení o absolvovaných kurzech prohlubování kvalifikace v požadovaném oboru; motivační dopis.
Termín podání přihlášek: do 22. dubna 2024.
Přihlášky zasílejte se všemi požadovanými náležitostmi a přílohami, bez nich není Vaše přihláška úplná a nemůže být zahrnuta mezi žádosti dalších uchazečů na obsazované pracovní místo.
Posouzení přihlášek do výběrového řízení proběhne 23.4.2024. Výběrové řízení s vybranými uchazeči se uskuteční 26.4.2024. Vybraní uchazeči budou o přesném čase informováni emailem.
Bližší informace podá Ing. Dagmar Kavanová, vedoucí Odboru vnitřních věcí, mobil: zobrazit tel. číslo , e-mail: e-mail přes
Přihlášky doručte buď osobně na podatelnu MěÚ Nové Město nad Metují, nebo zašlete na adresu: MěÚ Nové Město nad Metují, nám. Republiky č. p. 6, PSČ 549 01, nebo zašlete do datové schránky IDDS: qgfbxi4
Přední stranu obálky označte slovy: “Výběrové řízení – referent OVV – Neotvírat".

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.