- 30 000 – 35 000 Kč
- Plný úvazek
Výběrové řízení na služební místo:
Odborný referent/vrchní referent – odborný pracovník projektu v projektu
„Záruky pro mladé v Královéhradeckám kraji“ v Oddělení projektů EU
Odboru zaměstnanosti a EU Krajské pobočky Úřadu práce ČR v Hradci Králové
Místem výkonu služby je Trutnov.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové
třídy.
Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu
určitou, a to do 31.5.2023, po dobu realizace projektu.
Předpokládaným dnem nástupu na služební místo je 1. června 2022.
Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:
Zabezpečuje aktivity projektu "Záruky pro mladé v Královéhradeckém kraji“
CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_004/0000003 pro uchazeče o zaměstnání evidované na ÚP
ČR, KoP v Trutnově.
Poskytuje odborné poradenství a konzultace uchazečům o zaměstnání, kteří mají
zájem o účast v projektu v rámci uvedeného okresu.
Klientům zařazeným do projektu zajišťuje individuální a skupinové poradenství a
poskytuje odborné vedení při výběru vhodné pozice pro výkon praxe.
S útvarem rekvalifikací a poradenství projednává možnost konkrétní rekvalifikace pro
výkon odborné praxe a klíčové aktivity (KA) Práce na zkoušku.
Aktivně vyhledává vhodná pracovní místa a spolupracuje se
zaměstnavateli/poskytovateli praxe.
Aktivně vyhledává vhodné kandidáty do KA Návrat do vzdělávání, poskytuje
individuální péči účastníkům této aktivity v rámci připravovaného programu před
nástupem do školy.
Spolupracuje s útvary trhu práce při uzavírání dohod o poskytování příspěvku na
vyhrazené společensky účelné pracovní místo pro výkon praxe klienta projektu a
poskytnutí příspěvku na mentora.
Zprostředkovává přijímací pohovor klientů projektu/zájemců o odborné praxe s
konkrétními zaměstnavateli.
Zadává data do IS úřadu práce v souladu se schválenými KA projektu.
Uzavírá dohody se zaměstnavateli a zajišťuje příjem a kontrolu vyúčtování
poskytnutých příspěvků na mzdy.
Připravuje podklady pro úhradu finančního příspěvku.
Odpovídá za správnost údajů vkládaných do informačního systému úřadu práce a za
správnost statistických podkladů a podkladů pro monitorovací zprávy v oblasti
realizace projektu uvedeného projektu.
Spolupracuje na zajišťování publicity projektu.
Dodržuje principy a postupy stanovené příslušnými řídícími akty MPSV a ÚP ČR pro
realizaci uvedeného projektu.
Dodržuje pravidla OPZ a příslušná nařízení a právní předpisy EU a ČR.
Soustavně si zvyšuje své odborné znalosti nutné k výkonu výše uvedených pracovních činností.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební
místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě
do 16. května 2022, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb na adresu sídla organizačního útvaru služebního
úřadu: Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Hradci Králové, Wonkova 1142/1, 500
02 Hradec Králové 2, nebo osobně podané na podatelnu organizačního útvaru
služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické
podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu organizačního
útvaru služebního úřadu e-mail přes nebo prostřednictvím veřejné
datové sítě do datové schránky ID b45zphf. Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1
tohoto oznámení uloženou v úvodu textové části výběrového řízení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh)
musí být označena slovy: „Neotevírat“ a „Výběrové řízení na služební místo pod
č.j. UPCR-2022/38240–78099803“.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.