- 40 000 – 60 000 Kč
- Plný úvazek
Generální ředitel Úřadu práce České republiky, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo odborný referent/vrchní referent – odborný pracovník projektu v projektu „Kudy kam II v Královéhradeckém kraji“ v Oddělení projektů EU Odboru zaměstnanosti a EU Krajské pobočky Úřadu práce ČR v Hradci Králové, ID 11002195,
v oboru služby „Zaměstnanost“.
Místem výkonu služby je Trutnov.
Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou, a to do 30. dubna 2023, po dobu realizace projektu "Kudy kam II v Královéhradeckém kraji"reg.č. CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_010/0000020.
Předpokládaným dnem nástupu na služební místo je 1. září 2022.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové třídy.
Hlavní popis činnosti vykonávané na služebním místě:
Zabezpečuje aktivity projektu ESF "Kudy kam II v Královéhradeckém kraji“ CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_010/0000020 pro uchazeče o zaměstnání evidované na ÚP ČR, KoP v Trutnově.
Poskytuje odborné poradenství a konzultace uchazečům o zaměstnání, kteří mají zájem o účast v projektu v rámci uvedeného okresu.
Klientům zařazeným do projektu zajišťuje individuální a skupinové poradenství a poskytuje odborné vedení při výběru vhodné pracovní pozice.
Aktivně vyhledává vhodná pracovní místa a spolupracuje se zaměstnavateli.
Spolupracuje s útvary trhu práce při uzavírání dohod o poskytování příspěvku na vyhrazené společensky účelné pracovní nebo veřejně prospěšné práce
Zprostředkovává přijímací pohovor klientů projektu se zaměstnavateli.
Zadává data do IS úřadu práce v souladu se schválenými KA projektu.
Uzavírá dohody se zaměstnavateli a zajišťuje příjem a kontrolu vyúčtování poskytnutých příspěvků na mzdy.
Připravuje podklady pro úhradu finančního příspěvku.
Odpovídá za správnost údajů vkládaných do informačního systému úřadu práce a za správnost statistických podkladů a podkladů pro monitorovací zprávy v oblasti realizace uvedeného projektu.
Účastní se monitorovacích návštěv a veřejnosprávních kontrol aktivit projektu.
Spolupracuje na zajišťování publicity projektu.
Dodržuje principy a postupy stanovené příslušnými řídícími akty MPSV a ÚP ČR pro realizaci uvedeného projektu.
Dodržuje pravidla OPZ a příslušná nařízení a právní předpisy EU a ČR.
Soustavně si zvyšuje své odborné znalosti nutné k výkonu výše uvedených pracovních činností.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 28. července 2022, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla organizačního útvaru služebního úřadu: Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Hradci Králové, Wonkova 1142/1, 500 02 Hradec Králové 2, nebo osobně podané na podatelnu organizačního útvaru služebního úřadu na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu organizačního útvaru služebního úřadu e-mail přes
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a „Výběrové řízení na služební místo pod č.j. UPCR-2022/58484–78099803
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?