- Plný úvazek
- Vhodné také pro cizince
- Vhodné také pro absolventy
Poradce/kyně pro vzdělávání v projektu Záruky pro mladé (ZPM)
ID 11011630
Pracoviště:
Úřad práce České republiky – Krajská pobočka v Liberci
Oddělení zaměstnanosti
Odbor zaměstnanosti a EU
Dr. Milady Horákové 632/5, 460 01 Liberec 1
Hlavní náplň činnosti:
Zajišťuje, zpracovává a poskytuje klientům komplexní informace z oblasti přípravy na povolání,
informuje o formách studia, přijímacích a studijních podmínkách, o profilu a uplatnění
absolventa vzhledem k požadavkům trhu práce, poskytuje klientům informace o dalších
vzdělávacích možnostech a rekvalifikacích, poskytuje klientům individuální a skupinové
profesní poradenství podle zájmu, zprostředkuje spolupráci s odbornými pracovníky ostatních
oddělení ÚP ČR podle povahy problému, zprostředkuje základní kariérovou diagnostiku
zaměřenou na identifikaci pracovního a studijního potenciálu, sebepoznání a podporu rozvoje
potenciálu jedince, zajišťuje poradenské a asistenční činnosti zahrnující pomoc při adaptaci
na nové prostředí, pomoc při zajištění ubytování a stravování např. na internátě, motivace
účastníka k dalším pokrokům, plnění funkce socializačního mediátora mezi školou a rodiči,
pomoc při rozvoji sociálních dovedností, v komunikaci a navazování sociálních vztahů, pomoc
při uplatňování práv a při obstarávání osobních záležitostí, podílení se na vytváření pracovních
návyků v průběhu odborné praxe, kterou účastník v rámci vzdělávání absolvuje, vede
příslušnou administrativu spojenou s poradenským procesem a jeho zabezpečením, činnosti
vykonává pro všechny kontaktní pracoviště v rámci dané krajské pobočky.
Kvalifikační a další požadavky:
občanství státu, který je smluvním státem Dohody o EHP dle § 25 odst. 1 písm. a) a
splnění předpokladu dle § 25 odst. 2 z. č. 234/2014 Sb., o státní službě
Pracovní podmínky:
bude toto místo obsazeno státním zaměstnancem postupem podle § 24 odst. 1 nebo
5, nejdéle však na 6 měsíců
Zaměstnanecké výhody:
V případě zájmu o uvedenou pozici zašlete, prosím, elektronicky motivační dopis
s uvedením názvu pozice a pracoviště, doplněný o strukturovaný životopis a kopii
dokladu o dosaženém vzdělání, nejpozději do 23. září 2025 na e-mailovou adresu
e-mail přes
Nedoložení výše požadovaných dokumentů je považováno za nesplnění požadavků.
Nesplnění požadavků může být důvodem k vyřazení z účasti na výběrovém řízení.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.