- 40 000 – 43 000 Kč
- Zkrácený úvazek
Pracoviště:
Oddělení zaměstnanosti Odboru zaměstnanosti a EU,
Úřad práce České republiky – Krajská pobočka v Karlových Varech
Místo výkonu: Sokolov
Hlavní náplň činnosti:
Koordinuje a zpracovává analýzy, výhledy, prognózy vývoje evropského trhu práce ve vymezené územní působnosti. Navrhuje opatření k omezení překážek evropské pracovní mobility. Poskytuje individuální a poradenské služby sítě EURES na ÚP ČR v oblasti evropské pracovní mobility ve vymezené územní působnosti. Poskytuje poradenství za účelem zprostředkování zaměstnání z/do EU všem aktérům na evropském trhu práce. Provádí aktivní nábor a výběr uchazečů a zájemců o práci v EU a spolupracuje se zaměstnavateli za účelem zprostředkování zaměstnání v rámci EU. Odborně vede a pravidelně školí pracovníky ÚP ČR v oblasti mezinárodní mobility pracovních sil. Aktivně se účastní na realizaci všech aktivit, je metodicky veden Národní Koordinační Kanceláří EURES ČR. Zpracovává měsíčních zprávy a statistiky dle jednotlivých krajů a přehledy čerpání plánovaných aktivit. Sleduje a rozpracovává analýzu a prognózu mobility pracovních sil na evropském trhu práce. Navrhuje opatření k omezení překážek evropské pracovní mobility, navzájem spolupracuje s ostatními poradci EURES v regionech při realizaci všech klíčových aktivit (KA 1, KA 2, KA 3, KA 4). Aktivně spolupracuje s evropskými iniciativami a sociálními partnery na regionální i evropské úrovni při podpoře pracovní mobility, tvorbě metodických materiálů a podílí se na tvorbě návrhů na změny v nové metodice dle konkrétních příkladů z praxe. Spolupracuje se všemi kontaktními pracovišti ÚP ČR v rámci kraje ve věci poskytování základní informací o možnostech pracovní mobility v Evropě.
Kvalifikační a další požadavky:
• ukončené VŠ vzdělání alespoň bakalářského stupně
• výborná uživatelská znalost práce s PC zejména MS Word a MS Excel
• výborné komunikační dovednosti
• odpovědnost, samostatnost, flexibilita, bezúhonnost
• profesionální vystupování, psychická odolnost
• znalosti, popř. praxe v oblasti státní správy výhodou
Pracovní podmínky:
• platové zařazení v souladu s platnými právními předpisy v 11. platové třídě, po zkušební době možnost přiznání osobního příplatku
• pružná pracovní doba – plný úvazek
• předpokládaný nástup od 1. února 2023
• pracovní poměr na dobu určitou po dobu dočasné nepřítomnosti státního
zaměstnance se zkušební dobou 6 měsíců (určena v souladu s § 178 odst. 3
zákona o státní službě, v platném znění), nejdéle však po dobu realizace projektu
„Evropské služby zaměstnanosti ČR II (EURES ČR II)“ s reg. č.
CZ.03.1.54/0.0/0.0/15_011/0000054, tj. do 30.6.2023
Zaměstnanecké výhody:
5 týdnů dovolené, 5 dní indispozičního volna (sick days), 1 den volna na vyřízení osobních záležitostí, stravenky v hodnotě 90 Kč, příspěvky z fondu kulturních a sociálních potřeb, odměny k životním a pracovním výročím
V případě zájmu o uvedenou pozici zašlete, prosím, elektronicky motivační dopis s uvedením názvu pozice a pracoviště, doplněný o strukturovaný životopis a kopii dokladu o dosaženém vzdělání, nejpozději do 20. prosince 2022 včetně na e-mailovou adresu: e-mail přes .
https://www.uradprace.cz/web/cz/-/rada-odborny-rada-eures-poradce-kop-sokolov-20–12–2022

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.