O nás
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ČR
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR se věnuje sociální politice, zaměstnanosti, pracovněprávní legislativě, rovnosti příležitostí a čerpání prostředků z fondů EU. Zajišťujeme důchody, sociální dávky, podporu zaměstnanosti i bezpečnost práce.
Ministerstvo práce a sociálních věcí rozšiřuje tým odboru rozpočtu a účetnictví o pozici ministerského rady v oddělení rozpočtu. Pokud máte zkušenosti s tvorbou státního rozpočtu, rozbory mzdových nákladů a koordinací rozpočtových procesů, nabízíme Vám stabilní služební místo v centru Prahy s možností podílet se na klíčových rozhodnutích resortu. Nástup od 1. 12. 2025 nebo dle dohody, služba na dobu neurčitou.
V případě zájmu a splnění základních předpokladů je nutné se do výběrového řízení přihlásit podáním žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo Ministerský rada v oddělení rozpočtu (SM 621 002), a to nejpozději do 4. 11. 2025. Podrobnosti najdete na elektronické úřední desce MPSV - Výběrová řízení na služební místa - zde jsou vypsána jednotlivá výběrová řízení včetně uvedeného služebního místa.
Co bude Vaší hlavní náplní práce?
- Budete se podílet na tvorbě a správě rozpočtu Ministerstva práce a sociálních věcí – od návrhu až po závěrečný účet.
- Budete posuzovat požadavky nad rámec schváleného rozpočtu a navrhovat rozpočtová opatření s důrazem na hospodárnost a účelnost.
- Připravíte podklady pro státní závěrečný účet, rozbory zaměstnanosti a čerpání prostředků na platy.
- Budete koordinovat proces tvorby rozpočtu v rámci resortu a metodicky vést podřízené organizace.
- Zajistíte dodržování limitů mzdových prostředků a počtu zaměstnanců.
- Připravíte materiály pro jednání vlády a Parlamentu ČR v oblasti personálního a finančního zabezpečení resortu.
- Povedete agendu Informačního systému o platech a budete předkládat data za celý resort.
- Budete se podílet na tvorbě nebo připomínkování legislativy s celostátní působností.
Co od Vás očekáváme:
- Vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu (ekonomického nebo příbuzného zaměření výhodou).
- Znalost problematiky veřejných rozpočtů, zejména v oblasti mzdových prostředků a zaměstnanosti (výhodou).
- Orientaci v legislativě týkající se státní služby a rozpočtových pravidel (výhodou).
- Schopnost analytického myšlení a samostatného rozhodování.
- Výbornou znalost českého jazyka (pro cizince podmínkou).
- Bezúhonnost, plnou svéprávnost a zdravotní způsobilost k výkonu státní služby.
- Výhodou je zkušenost s rozpočtováním ve veřejné správě nebo s přípravou podkladů pro jednání vlády a Parlamentu ČR.
Co Vám můžeme nabídnout:
- Stabilní služební poměr na dobu neurčitou v rámci státní správy.
- Odpovědnou a odborně zajímavou práci v oblasti rozpočtové politiky a mzdového plánování.
- Zařazení do 13. platové třídy (platový tarif od 32 180 Kč do 46 820 Kč + osobní příplatek dle výkonu).
- Pružnou služební dobu a možnost sladění pracovního a osobního života.
- 5 týdnů dovolené + 5 dnů indispozičního volna.
- Stravovací paušál a další benefity (např. MultiSport karta, dětská skupina v Praze, příspěvky z FKSP).
- Možnost dalšího vzdělávání a profesního rozvoje.
Benefity
- Práce z domova
- Sickdays
- Pružná pracovní doba
- Vzdělávací kurzy
- Příspěvek na stravování
- Příspěvek na spoření / pojištění
- Přátelské prostředí