- Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro cizince
- Vhodné také pro absolventy
Městská knihovna Blansko hledá vhodné uchazeče na pozici knihovnice/knihovník.
Jedná se o rozmanitou práci s důrazem na práci s fondem, kontakt s návštěvníky knihovny a vyhledávání a poskytování informací.
Požadujeme: dobré vyjadřovací schopnosti a komunikační dovednosti, výborná znalost českého jazyka slovem i písmem, další jazyky výhodou, aktivní čtenářství, zájem o literaturu, vyšší počítačová gramotnost, samostatnost a zodpovědnost při plnění úkolů, schopnost týmové spolupráce, časovou flexibilitu, odolnost vůči stresu, veselá mysl a schopnost improvizace, ochotu dále se vzdělávat, aktivní přístup, vysoké pracovní nasazení, zodpovědnost a pečlivost, občanská a morální bezúhonnost.
Výhodou: znalost AACR2/RDA, orientace v knihovním systému Clavius, znalost práce s elektronickými informačními zdroji.
Vzdělání: minimálně středoškolské s maturitou – knihovnické zaměření a praxe v knihovně výhodou.
Nabízíme: celý pracovní úvazek a pracovní poměr na dobu určitou s možností prodloužení, platové ohodnocení řídící se zákonem č. 262/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, nařízením vlády č. 564/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a předpisy souvisejícími, platová třída 8, možnost prohlubovat odborné znalosti a dovednosti, příspěvek na stravné, 25 dní dovolené.
Pracovní doba: nerovnoměrné rozvržení pracovní doby, střídání ve službách v rozmezí 7:00–20:00 hod.
Nástup: ihned (případně dle domluvy).
V případě zájmu zasílejte motivační dopis s životopisem do 19. 1. 2018 na e-mail přes (do předmětu uveďte „Knihovnice/Knihovník“). Případně posílejte poštou na adresu Městská knihovna Blansko, Rožmitálova 4, 678 22 Blansko (na obálku prosíme heslo „Knihovník“), nebo odevzdávejte v zalepené obálce v knihovně.
Uchazeči vybraní na ústní pohovor budou kontaktováni emailem nebo telefonicky.
Městská knihovna Blansko si vyhrazuje právo prodloužit nebo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu bez udání důvodu.
Zasláním životopisu včetně požadovaných příloh dáváte souhlas ke zpracování Vašich osobních dat a to dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Vaše data budou považována za diskrétní a bude s nimi nakládáno pouze v rámci výběrového řízení, nejdéle po dobu 1 roku. Současně tímto stvrzujete, že údaje uvedené v zaslaném životopise jsou pravdivé. Udělený souhlas můžete kdykoli odvolat doporučeným dopisem doručeným na adresu: Městská knihovna Blansko, Rožmitálova 4, 678 22 Blansko.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.