- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Generální ředitel Úřadu práce ČR vyhlašuje výběrové řízení na služební místo: Odborný/vrchní referent – specialista trhu práce v Oddělení trhu práce Odboru zaměstnanosti Kontaktního pracoviště Brno-město Krajské pobočky Úřadu práce České republiky v Brně, se služebním působištěm v Brně a ve Vyškově
ID 10001939
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby:
17 Zaměstnanost
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti: systémové zpracování analýz trhu práce regionu a vývoje zaměstnanosti na základě monitorování trhu práce, zpracování krátkodobých prognóz vývoje, zadávání, úprava a rušení nabídky volných pracovních míst, monitoring zaměstnavatelů, zjišťování potřeb zaměstnavatelů v oblasti trhu práce (množství a kvalifikace pracovní síly), zajištění správnosti a úplnosti údajů vkládaných do databáze, provádění kontroly zadávaných volných míst z hlediska zákazu diskriminace dle § 4 zákona o zaměstnanosti.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové třídy;
Osobní příplatek: rozpětí od 1 591 Kč do 4 773 Kč, z nichž nižší částka činí 5 % a vyšší 15 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě stanovené pro služební místo, odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Zvláštní příplatek: státnímu zaměstnanci přísluší zvláštní příplatek 1 200 Kč.
Odměny: státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu.
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou, předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. únor 2024, délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3–2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 12. ledna 2024, tj. v této lhůtě:
• doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Brně, Polní 1011/37, 659 59 Brno;
• podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese;
• podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu , nebo; • podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky syyztwe.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být
označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení č.j. UPCR-2024/2264–78099801“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou
mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který: a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě]; b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě]; c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě]; d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě]; e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. minimálně středoškolské vzdělání s maturitní zkouškou; f) má potřebnou zdravotní způsosilost.
K žádosti žadatel dále přiloží profesní životopis. Pohovor se provádí před bezprostředně nadřízeným představeným.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?