- 60 000 – 80 000 Kč
- Plný úvazek
Hays is the world’s leading specialist staffing firm with over 9,000 people and 240 offices across the globe. The Czech business is already functioning for 25 years and with 2 offices in Brno and Prague we are covering 12 specialisms across the whole country. Currently we are seeking for a new recruitment consultant for our team based in Prague.
The successful candidate will be responsible for developing new business opportunities and building strong relationships with clients as well as managing end-to-end recruitment process within dedicated specialism. The main responsibilities will also include candidate sourcing, interviewing and daily management of the selection process. The person would also be expected to cooperate with other colleagues and team inside Hays.
The successful candidate should be interested in recruitment and willing to gain more knowledge in this field. We are seeking for a person that would like to develop inside of stable international company. The previous experience from the sourcing role can be also sufficient as we are open to more junior as well as senior candidates. The job would be suitable for a mature person with good communication skills and sales oriented attitude. Fluency in English is a must-have and Czech is an advantage.
We can offer you an interesting salary scheme with motivating bonus part depending on your results. Together with our benefit package you will receive also 5 weeks of vacation, sick days, language courses, multisport card, offices in the centre of Prague and constant development opportunities. After the probation period we offer 1 days of home office a week.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?