- 30 000 – 59 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy

Proč využít při hledání práce personální agenturu Manpower? Propojujeme zajímavé pracovní příležitosti s nadšenými lidmi. Měním lidem budoucnost, protože lepší práce, která dává smysl, znamená lepší život.
The role of AP/AR Accountant will support the German AP/AR
team with the transition, stabilization of processes in the SSC and operational daily tasks in Accounts Payable and Accounts Receivable domains.
• Work actively on transition of activities/responsibilities from German entities to the Shared Service in Prague
• Document processes and update documentation
• Process daily incoming invoices, credit notes, and reminders
• Resolute suppliers and internal customers queries
• Reconcile vendor statements and accounts
• Initiate vendor master data updates/new vendors
• Perform regular payments
• Daily processing of customer incoming payments
• Reconcile AR-related accounts
• Communicate with the Credit Department / solving discrepancies
• Follow up on issues related to cash application etc.
• Process experience in Accounts Payable and Accounts Receivable
• Experience from a Shared Service Centre is an advantage
• Good knowledge of German (daily use of written and spoken form) and English (company language)
• IT requirements: SAP FI/CO Modules and Microsoft Office (Advanced Excel)
• We support talented, energetic and motivated individuals in their professional growth
• High standards of work
• Nice environment to work in, being a part of a small team of 6 people
• Stable international company
• Sophisticated system of training and further development
• Real opportunity for career growth
• Daily use of languages
• Annual bonus
• 5 weeks of holiday, meal-voucher, cafeteria
• Contribution to language courses and other training upon yur choice

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.