- 50 000 – 80 000 Kč
- Plný úvazek

Proč využít při hledání práce personální agenturu Manpower? Propojujeme zajímavé pracovní příležitosti s nadšenými lidmi. Měním lidem budoucnost, protože lepší práce, která dává smysl, znamená lepší život.
As a member of General Asset Accounting Team, you will be responsible for closing activities of Fixed Assets, Inventory and Accounts Payable areas and will also have a variety of other interesting tasks connected to the migration and innovation activities.
If interested in working in an international environment within Europe, continuous improvement, new IT-Systems and the process very close to the state of art, do not hesitate and apply – we are looking forward to getting in touch with you.
SENIOR profile:
• Fluent English and Polish
• University degree in Accounting or Finance
• about 3 years of experience in Accounting and/or Auditing with a focus on IAS/IFRS
• Experience in the closing related processes for Fixed assets, Inventories and Accounts payable according to IAS/IFRS
• Profound knowledge of SAP (modules FI, FI-AA, CO) and MS Office
• Analytical mind
• Both team player and self-organized personality with conceptual thinking
• International project experience in the accounting/auditing with close link to IT
• Ability to win over customers, business partners and colleagues with cooperative working style, social and communication skills
• Enthusiasm for international environment and occasional travelling within Europe
JUNIOR profile:
• Fluent English and Polish
• University degree in economics and about 0-2 years experience in international external accounting with focus on IFRS
• Fixed asset accounting knowledge (and related IAS/IFRS)
• Know.edge of SAP, MS Office
• Analytical thinking and problem solving skills.
• Team player.
• Enthusiasm for international environment and occasional travelling within Europe to participate on international meetings.
Accountabilities:
• Analyse new business models from the perspective of closing fixed assets, inventories and accounts payable in accordance with IAS/IFRS, liaise with external auditors and prepare required documentation
• Present specific accounting topics on these areas to key stakeholders and specialists who interface with financial statements
• Perform closing activities on fixed assets, inventories and accounts payable incl. analytical review to ensure high closing quality
• Act as a contact person on the closing topics for internal customers
• Act as a project manager or a workstream leader on these areas for an international business with an impact on the group, working on tasks such as harmonization and automation of closing processes, launching technical solutions - implementing one mutual SAP System (one.ERP), handover of closing activities from various subsidiaries and their migration to SSC
• Provide guidance and guidelines and training to cooperating accountants incl. work instructions and operational guidelines
• Participate on international conferences
• Initiate and participate in continuous improvement processes according to company strategy
We believe in people and our aim is to support all individuals to develop and grow. For this purpose, we offer a variety of top trainings, qualification measures and e-learning activities to actively support raising of a common expertise.
Když se řekne "sdílené pracovní místo", možná si představíte dvě osoby, které se přetahují o jedno kancelářské křeslo. Ve skutečnosti jde o model, který se rychle stává populárním v mnoha firmách a může být skvělou volbou pro zaměstnavatele i zaměstnance. Pojďme si říct, co to je a jak sdílené pracovní místo mění pracovní trh.
Letní vlna veder přinesla na stavbách, ve skladech i v gastronomii hned několik hlášených kolapsů z přehřátí. Navzdory opakovaným varováním zůstává nejčastějším prohřeškem to, že firmy sice tuší riziko, ale povinné teplotní limity, bezpečnostní přestávky a pitný režim nehlídají systematicky. Portál JenPráce.cz proto připravil přehled, co zákon vyžaduje a na jakých místech podniky nejčastěji chybují.
Hledáte novou práci a přemýšlíte, kam se vydat? Možnosti jsou dvě – komorní atmosféra menší firmy, nebo stabilita a struktura korporátu. Každé prostředí má svá specifika, a to, co jednomu vyhovuje, může být pro druhého noční můra. Pojďme se na to podívat zblízka a zjistit, která varianta je pro vás ta pravá!
Po vstupu zahraničních společností na český trh se rozmohl “nešvar” tykání v práci. Cílem je, aby se všichni zaměstnanci ve společnosti cítili rovnocenní, bez ohledu na to, na jaké pozici pracují. Pojďme se podívat na výhody a nevýhody tykání na pracovišti. Ukážeme vám také, kdo nabízí tykání v práci, a jak se zachovat, pokud si s kolegy zatím tykat nechcete.