- 30 000 – 35 000 Kč
- Plný úvazek
První kontakt na Mgr. Markéta Motáňová, tel: zobrazit tel. číslo nebo e-mail: e-mail přes . Pracoviště: ul. Havlíčkova 16, Prostějov.
Nezbytné předpoklady pro výkon funkce asistenta/asistentky soudce: státní občanství České republiky, plná svéprávnost, trestní bezúhonnost, ukončené středoškolské vzdělání s maturitní zkouškou na střední škole v České republice, výborná znalost ČJ, dobrá uživatelská znalost práce na PC včetně rychlého psaní hmatovou metodou.
K přihlášce k účasti ve výběrovém řízení uchazeč/ka musí předložit : strukturovaný životopis; motivační dopis; doporučení od předchozích zaměstnavatelů (jsou-li k dispozici); ověřenou kopii dokladu o dosaženém vzdělání; výpis z rejstříku trestů ne starší než dva měsíce; poskytnutím svých osobních údajů zahrnutých do strukturovaného životopisu dáváte
souhlas se zpracováním osobních údajů dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady
2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR). Po skončení výběrového řízení
budou materiály s osobními údaji skartovány.
Lhůta pro přihlášení do výběrového řízení: do 22. 2. 2021.
Přihlášky zasílejte písemně na adresu: Okresní soud v Prostějově, Havlíčkova 16, 797 09 Prostějov, k rukám ředitelky správy soudu Mgr. Markety Motáňové. Obálku označte „Výběrové řízení na asistenta soudce – NEOTVÍRAT“.
Výběrové řízení se bude skládat z písemné části ( diktát a přepis textu), na kterou budou vybraní uchazeči pozváni. Dle vyhodnocení výsledků písemné části budou vybraní uchazeči pozváni k ústnímu pohovoru. Osobní pohovor bude zaměřen na osobní a odborné předpoklady uchazečů pro výkon funkce.
Náplň práce: provádění zápisu v jednací síni, vyhotovování protokolu o jednání, zajišťování realizace referátu dle pokynů řešitele, zajišťování doručování písemnosti dle referátu vč. doručování prostřednictvím datových schránek, provádění přepisů rozhodnutí, provádění lustrací v příslušných evidencích dle pokynů v referátu, plnění dalších ústních i písemných příkazů nadřízeného pracovníka, udělené v souladu s druhem a povahou práce ujednané v pracovní smlouvě.
Platové zařazení: 7. platová třída.
Zaměstnanecké výhody: 5 týdnů dovolené, 5 dnů indispozičního volna, příspěvek zaměstnavatele ve výši 90 Kč z rozpočtu soudu a FKSP na stravenku/den v nominální hodnotě 110 Kč, vzdělávací aktivity na Justiční akademii v Kroměříži v rámci pracovní doby, týmová práce v soudcovských minitýmech.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.