- 40 000 – 70 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Požadavky na uchazeče:
• Vysokoškolské vzdělání v oboru knihovnictví (min. magisterský stupeň).
• Znalost práce s PC (min. na úrovni ECDL Start).
• Jazyková znalost jednoho cizího jazyka na úrovni min. B2, pasivní znalost dalších jazyků výhodou.
• Nutná znalost práce s elektronickými informačními zdroji a nástroji.
• Orientace v nakladatelské politice v ČR a zahraničí.
• Orientace v aktuálně vydávaných titulech.
• Znalost katalogizačních pravidel RDA nebo AACR2R výhodou.
• Praktická znalost s ovládáním ALS.
• Komunikativnost, systematičnost, pečlivost, zodpovědnost, spolehlivost.
• Formální a obsahová analýza textu.
• Všeobecný rozhled.
• Občanská bezúhonnost a způsobilost k právním úkonům.
• Ochota se dále vzdělávat.
Více na https://svkpk.cz/o-knihovne/pracovni-prilezitosti/
12. platové třídě. Výše hrubé mzdy se poté odvíjí od počtu let započitatelné praxe.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.