- 40 000 – 80 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
ABOUT THE EMPLOYER:
When you join us, you will be a part of a global company providing business consulting services in the field of Finance, Telecommunications, Informatics among many others that you will be amaze to hear about. With operation centers in more than 70 countries all over the world, today this corporation is a globally recognized leader of the „next generation“ of business consulting with a reported revenue of billions of dollars.
As an employer, our client is ranked among the most diverse and innovative companies to work for today in various magazines like The Wall Street Journal.
This is not only a good chance to get the job you are looking for, but an opportunity to grow in skills and professional experience at the international level and with a Fortune 500 international corporation.
ABOUT THE ROLE:
Our Human Resources department partners with HR Business Partners and HR Centers of Excellence to support business objectives by responding to customer inquiries, processing HR transactions, and administering standardized functions.
As a HR Specialist you will be responsible for coordinating and administering specific HR process areas, such as employee benefit programs, employee relations, joining and leaving, personnel details changes, payments and allowances, mobility, and performance management alongside adherence to Service Level Agreements and Operation Level Agreements.
You will be also investigating, assessing and recommending solutions to employee queries, raising issues with the Team Lead and suggesting practical solutions to day-to-day issues. This role includes involvement in projects and migrations as needed.

Lenka otevřela ChatGPT a napsala: „Napiš mi životopis pro marketingovou pozici.“ Za pár sekund měla hotovo – jenže výsledek působil, jako by ho psalo 100 jiných lidí před ní.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.