- 16 500 – 18 000 Kč
- Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro zdravotně postižené
Stručný popis pracovní pozice:
Vedení a správa komplexní matriční agendy dle platných právních předpisů (provádění zápisů matričních událostí a skutečností, vystavování matričních dokladů, vedení matričních knih a sbírek listin, provádění povinné výměny matričních dokumentů a údajů s úřady v zahraničí v souladu s platnými zákony a mezinárodními smlouvami, vyřizování žádostí o zápis matričních událostí do Zvláštní matriky Brno, vedení správních řízení v oblasti změny jména a příjmení, organizace a zajištění sňatkových obřadů); správa a aktualizace údajů v základních registrech veřejné správy; spolupráce na odstraňování nesouladů v základních registrech a příprava statistických hlášení; ověřování listin a podpisů, vydávání ověřených výstupů prostřednictvím Czech POINT; vyřizování korespondence související s vydáváním osobních dokladů.
Upozorňujeme: Na volné pracovní místo je vyhlášeno výběrové řízení, více na www.tesin.cz v sekci informace pro občany/volná pracovní místa.
Přihlášku s požadovanými náležitostmi a doklady je nutno doručit v uzavřené obálce označené v levém horním rohu nápisem „Výběrové řízení – referent matriky a osobních dokladů – NEOTEVÍRAT“ do 02.04.2025 na adresu: Městský úřad Český Těšín, nám. ČSA 1/1, 737 01 Český Těšín, nebo přímo na podatelnu uvedeného úřadu do 02.04.2025, do 16:300 hod. Přihlášky doručené po tomto datu nebudou do výběrového řízení zařazeny.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.