Referent/ka pro sociálně právní ochranu dětí

Ostrava
33.280 – 41.520 Kč

Přihlášku a uvedené materiály doručte osobně, prostřednictvím doručovacích služeb, datovou schránkou, popřípadě e-mailem s minimálně zaručeným elektronickým podpisem na podatelnu krajského úřadu v době úředních hodin podatelny do 28. 11. 2025 na adresu: MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJSKÝ ÚŘAD, odbor rozvoje lidských zdrojů, oddělení personální, 28. října 2771/117, 702 00 Ostrava, v zalepené obálce s označením VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ – neotvírat, s uvedením adresy podavatele. Přihlášky doručené po tomto datu nebudou do výběrového řízení zařazeny. Přílohy přihlášky se uchazečům nevrací, je možné si je osobně vyzvednout do 30 dnů po obdržení vyrozumění o výsledku výběrového řízení. Nevyzvednuté přílohy přihlášky budou skartovány. Termín rozhovorů s vybranými uchazeči a časový harmonogram budou uvedeny v elektronické pozvánce nebo oznámeny telefonicky. Ostatní uchazeči budou vyrozuměni o výsledku po ukončení výběrového řízení e-mailem. Spolu s požadovanými doklady je možné doložit i pracovní posudek vydaný posledním zaměstnavatelem, má-li jej uchazeč k dispozici (doložení pracovního posudku je nepovinné). Přihláška musí obsahovat: Přesné označení výběrového řízení, jméno, příjmení a titul, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu, číslo OP nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního příslušníka, e-mail, telefonní kontakt, datum a podpis. Lze využít vzor, který naleznete na https://www.msk.cz/cs/kariera/jak-se-prihlasit-a-kontakty-na-personalni-oddeleni-1589/.
Požadované doklady:

  1. Profesní životopis se zaměřením na popis vykonávaných činností,
  2. výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce,
  3. kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání,
  4. přihláška.

Charakteristika vykonávané práce:

  • kontrola výkonu sociálně-právní ochrany dětí u podřízených obecních úřadů;
  • metodická podpora výkonu sociálně-právní ochrany dětí u podřízených obecních úřadů;
  • rozhodování o vydání nebo změně pověření k výkonu sociálně-právní ochrany dětí a výkon konzultační, poradenské a kontrolní činnost v oblasti sociálně-právní ochrany dětí u osob pověřených k výkonu sociálně-právní ochrany a další související činnosti;
  • rozhodování o zařazení žadatele do evidence osob vhodných stát se pěstounem nebo osvojitelem, realizace zprostředkování náhradní rodinné péče včetně souvisejících činností;
  • rozhodování o přiznání státního příspěvku pro zřizovatele zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc;
  • vedení řízení o opravných prostředcích proti rozhodnutím obecních úřadů v oblasti sociálně-právní ochrany dětí;
  • vyřizování stížností, oznámení a podnětů občanů a jiných subjektů na úseku sociálně právní ochrany dětí;

Požadované vzdělání: VŠ vzdělání získané v bakalářském nebo magisterském studijním programu zaměřeném zejména na sociální práci, sociální politiku, sociální pedagogiku, speciální pedagogiku, sociální péči v souladu s § 110 zákona č. 108/ 2006 Sb.
Předpoklady: Dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Jiné požadavky: Uživatelská znalost práce na PC. Výhodou je znalost správního řízení, praxe v oblasti veřejné správy a splnění zvláštní odborné způsobilosti v oblasti sociálně-právní ochrany dětí, řidičský průkaz skupiny B. Spolehlivost, zodpovědnost, dobré komunikační schopnosti.

Podívejte se i na jiné nabídky s podobným nastavením:

Centrum sociálních služeb Jih, příspěvková organizace | Centrum sociálních služeb Jih… | Ostrava Ostrava
  • 20 460 – 28 970 Kč
  • Plný úvazek
  • Vhodné také pro absolventy
včerejší
Ambulance Penta Hospitals CZ | Ambulance Penta Hospitals CZ | Ostrava Ostrava
  • Plný úvazek, Zkrácený úvazek
  • Vhodné také pro absolventy
Zveřejněno: 12. listopadu

Přečtěte si aktuální články z naší poradny

Pracovní trh 2026: vyšší mzdy, digitalizace a nové povinnosti. Co se mění od ledna?

Pracovní trh 2026: vyšší mzdy, digitalizace a nové povinnosti. Co se mění od ledna?

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Přehled otázek a odpovědí na pracovním pohovoru

Přehled otázek a odpovědí na pracovním pohovoru

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Superdávka 2025: jak podat žádost a jaké jsou podmínky

Superdávka 2025: jak podat žádost a jaké jsou podmínky

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.