- 54 000 – 56 000 Kč
- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
První kontakt na Mgr. Markéta Motáňová, tel: zobrazit tel. číslo nebo e-mail: e-mail přes . Místo výkonu práce: Havlíčkova 16, Prostějov.
Nezbytné předpoklady pro výkon funkce asistenta/asistentky soudce: státní občanství České republiky, plná svéprávnost, trestní bezúhonnost, ukončené vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním oboru práva na vysoké škole v České republice.
K přihlášce k účasti ve výběrovém řízení uchazeč/ka musí předložit : vyplněnou a podepsanou přílohu k přihlášce; strukturovaný životopis; motivační dopis; doporučení od předchozích zaměstnavatelů (jsou-li k dispozici); ověřenou kopii dokladu o dosaženém vzdělání; výpis z rejstříku trestů ne starší než dva měsíce; poskytnutím svých osobních údajů zahrnutých do strukturovaného životopisu dávátesouhlas se zpracováním osobních údajů dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracovánímosobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR). Po skončení výběrového řízeníbudou materiály s osobními údaji skartovány.
Lhůta pro přihlášení do výběrového řízení: do 23. 6. 2021.
Přihlášky zasílejte písemně na adresu: Okresní soud v Prostějově, Havlíčkova 16, 797 09 Prostějov, k rukám ředitelky správy soudu Mgr. Markety Motáňové. Obálku označte „Výběrové řízení na asistenta soudce – NEOTVÍRAT“.
Výběrové řízení se bude skládat z písemné části (ve formátu případové studie nebo
vyhotovení konceptu rozhodnutí), která proběhne dne 25. 6. 2021 v 13:30 hod. Dle
vyhodnocení výsledků písemné části budou vybraní uchazeči pozváni k ústnímu pohovoru na
den 28. 6. 2021 od 09:00 hod. Osobní pohovor bude zaměřen na osobní a odborné předpoklady
uchazečů pro výkon funkce.
Náplň práce: výkon jednotlivých úkonů soudního řízení z pověření soudce, pokud tak stanoví zvláštní zákon nebo rozvrh práce vč. vyhotovování konceptů rozhodnutí soudu, podílení se na rozhodovací činnosti soudu v rozsahu stanoveném zvláštním právním
předpisem pro vyšší soudní úředníky, předpokládané přidělení na civilní úsek(občanskoprávní nebo opatrovnické odd. a exekuční odd.).Platové zařazení: 13 platová třída .
Zaměstnanecké výhody: možnost osobního příplatku po zapracování ve výši 1.000 Kč, pět týdnů dovolené na zotavenou, pět dnů indispozičního volna (tzv. sick days), příspěvek zaměstnavatele ve výši 83 Kč z rozpočtu soudu a FKSP na stravenku/den
v nominální hodnotě 100 Kč, vzdělávací aktivity na Justiční akademii v Kroměříži v rámci pracovní doby, týmová práce v soudcovských minitýmech.
Nástup možný od 1. 7. 2021. Pracovní poměr bude sjednán na dobu určitou.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.