Asistentka/asistent soudce

Žďár nad Sázavou
do 35.840 Kč

Předpoklady pro výkon funkce asistentky/asistenta soudce:

  • dosažení vysokoškolského vzdělání získaného řádným ukončením studia v magisterském studijním programu v oblasti práva na vysoké škole v České republice (studijní program Právo a právní věda),
  • plná svéprávnost, státní občanství České republiky, trestní a morální bezúhonnost,
  • odpovídající vystupování, flexibilita a schopnost vysokého pracovního nasazení
  • schopnost samostatné a zároveň týmové práce a práce pod tlakem či v časové tísni
  • bezproblémová spolupráce v kolektivu, vysoká úroveň písemného projevu a komunikačních schopností, praktická znalost práce na PC
  • schopnost samostatně rozhodovat a navrhovat právní řešení a akceptovat konečné slovo

soudce.

Náplň práce:

  • podílení se na rozhodovací činnosti soudu v rozsahu zákona č. 121/2008 Sb., o vyšších soudních úřednících a vyšších úřednících státního zastupitelství ve znění pozdějších předpisů
  • výkon jednotlivých úkonů soudního řízení z pověření soudce nebo rozvrhu práce včetně vyhotovování konceptů rozhodnutí

K přihlášce k účasti na výběrovém řízení uchazeč/ka předloží:

  • strukturovaný profesní životopis, motivační dopis
  • ověřenou kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání, výpis z rejstříku trestů ne starší než dva měsíce

Platové zařazení:

  • dle zákoníku práce č. 262/2006 Sb., v platném znění
  • plat bude stanoven dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě v platném znění v 13. platové třídě a platového stupně dle doložené a započitatelné praxe

Termín pro přihlášení do výběrového řízení je stanoven do 30. listopadu 2025 (včetně).
Způsob podání přihlášky:
Na obálce vyznačte „Neotvírat – Výběrové řízení – asistentka/asistent soudce“
Poskytnutím svých osobních údajů zahrnutých do strukturovaného životopisu dáváte souhlas se zpracováním osobních údajů dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR) a zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů. Po skončení výběrového řízení budou materiály s osobními údaji uchovávány po dobu 1/2 roku.
Co můžeme nabídnout:

  • pracovní poměr na dobu určitou do 31. 12. 2026 s čtyřměsíční zkušební dobou s případnou možností prodloužení pracovního poměru
  • 200 hodin dovolené, 4 dny tzv. sick days, pružnou pracovní dobu, příspěvek na stravování
  • bezplatná účast na školeních a seminářích pořádaných Justiční akademií v Kroměříži

Informace o průběhu výběrového řízení:
V uvedené lhůtě je nutné doručit přihlášku se všemi požadovanými podklady osobně na podatelnu soudu, poštou na adresu soudu, nebo elektronicky (s platným elektronickým podpisem) nebo do datové schránky ID DS 7a4abf8 .
Poté budou uchazeči, kteří splní výše uvedené požadavky, pozváni na okresní soud k osobnímu pohovoru (ten by měl proběhnout v termínu 08. 12. 2025 od 9:00 hodin). O přijetí na místo asistentky/asistenta soudce následně rozhodne předseda okresního soudu na základě návrhu výběrové komise.
Doplňující informace podá ředitel správy soudu:
Ivan Kratochvil, tel. zobrazit tel. číslo , mob.: zobrazit tel. číslo , email: e-mail přes odpovědní formulář
Konkrétní termíny pohovorů budou sděleny dodatečně.
O výsledku výběrového řízení bude uchazečům doručeno písemné oznámení.
Předpokládaný možný nástup do pracovního poměru je 1. ledna 2026, případně dle dohody.
Předseda okresního soudu si vyhrazuje právo výběrové řízení kdykoliv zrušit nebo nevybrat žádného uchazeče. Předseda okresního soudu si rovněž vyhrazuje právo pozvat k ústnímu pohovoru pouze některé z přihlášených uchazečů.

Přečtěte si aktuální články z naší poradny

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Když po pohovoru nastane ticho a firma se neozývá. Jak se bránit náborovému ghostingu?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Superdávka 2025: jak podat žádost a jaké jsou podmínky

Superdávka 2025: jak podat žádost a jaké jsou podmínky

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.

Nemocenská bez stresu: Jak zvládnout formuláře i eNeschopenku

Nemocenská bez stresu: Jak zvládnout formuláře i eNeschopenku

Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!

Jak zaujmout na první pohled? Psychologie barev, textu v životopisech a profilech na sítích

Jak zaujmout na první pohled? Psychologie barev, textu v životopisech a profilech na sítích

První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.

bezplatná měsíční na dobu určitou