- Plný úvazek, Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro absolventy
- Vhodné také pro seniory
Předseda Okresního soudu v Prostějově vyhlašuje výběrové řízení na obsazení pozice asistent/ka soudce.
Nezbytné předpoklady pro výkon funkce asistenta/asistentky soudce :
Platové zařazení: 13 platová třída (tedy v rozsahu 26.730,– Kč až 39.420,– Kč).
Zaměstnanecké výhody:
Nástup možný od 1. 7. 2022. Pracovní poměr bude sjednán na dobu určitou s možností prodloužení (nebo sjednání na dobu neurčitou) v závislosti na limitu rozpočtově zajištěném počtu zaměstnanců soudu pro rok 2023.
K přihlášce k účasti ve výběrovém řízení uchazeč/ka musí předložit :
Lhůta pro přihlášení do výběrového řízení: do 9. 6. 2022.
Přihlášky zasílejte písemně na adresu:
Okresní soud v Prostějově, Havlíčkova 16, 797 09 Prostějov,
k rukám ředitelky správy soudu Mgr. Markety Motáňové.
Obálku označte „Výběrové řízení na asistenta soudce – NEOTVÍRAT“.
Výběrové řízení se bude skládat z písemné části (ve formátu případové studie nebo vyhotovení konceptu jednoduššího rozhodnutí) dne 13. 6. 2022 v 14:00 hod. a ústního pohovoru dne 16. 6. 2022 od 09:00 hod. Osobní pohovor bude zaměřen na osobní a odborné předpoklady uchazečů pro výkon funkce. Pozvánka na písemnou i ústní část již nebude přihlášeným uchazečům zasílána.
Předseda okresního soudu si vyhrazuje možnost zrušit vyhlášení výběrového řízení kdykoli v jeho průběhu. Podle § 36a odst. 2 zákona č. 6/2002Sb., o soudech a soudcích etc. asistenta jmenuje předseda soudu na návrh soudce, ke kterému bude asistent přidělen. Soudce, ke kterému má být asistent přidělen, je členem výběrové komise.
Okresní soud v Prostějově podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto důvodu vítáme zájem žadatelek a žadatelů.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?