- Plný úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Pracovní poměr na dobu neurčitou. Předpoklad nástupu do zaměstnání: únor 2024 nebo dle dohody. Platové zařazení: 11. platová třída (dle NV č. 341/2017 Sb.).
Co bude náplní Vaší práce: řízení, koordinace a usměrňování činnosti živnostenského úřadu; odpovědnost za výkon státní správy v rozsahu stanoveném zákonem č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, v platném znění (dále jen „živnostenský zákon“) a zákona č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech, v platném znění; výkon státní správy na úseku vyřizování žádostí o koncese a živnostenské kontroly podle živnostenského zákona, projednávání přestupků na úseku živnostenského podnikání a příprava rozhodnutí o sankcích za neplnění povinností podle živnostenského zákona a zvláštních právních předpisů včetně návrhu opatření, odpovědnost za plnění funkce Centrálního registračního místa; odpovědnost za vedení agendy zemědělské agendy podle zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, v platném znění.
Co od Vás zaměstnavatel očekává: schopnost motivačním způsobem řídit a vést podřízené zaměstnance; orientaci v právních předpisech souvisejících s oborem požadované práce, především v živnostenském zákoně, zákoně č. 252/1997 Sb., o zemědělství, v platném znění, zákoně č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění, zákoně č. 500/2004 Sb., správní řád v platném znění, zákoně č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, v platném znění (dále jen „zákon o odpovědnosti za přestupky“), zákoně č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, v platném znění a zákoně č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, v platném znění; praxe v požadovaném oboru výhodou; zkouška zvláštní odborné způsobilosti při správě živnostenského podnikání výhodou; zkouška podle § 111/1 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky, výhodou; vstřícnost k občanům a umění jednat s lidmi; dobrou znalost práce na PC, především v MS Office; znalost regionu, časovou flexibilitu, ochotu dále se vzdělávat; řidičský průkaz sk. B.
Předpoklady dle § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících ÚSC: státní občanství ČR, trvalý pobyt v ČR; nad 18 let věku, znalost jednacího jazyka; bezúhonnost, způsobilost k právním úkonům.
Kvalifikační předpoklady dle NV č. 341/2017 Sb.: vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu nebo vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu.
Náležitosti přihlášky: jméno, příjmení a titul zájemce; datum a místo narození, státní příslušnost zájemce; místo trvalého pobytu zájemce (z důvodu kontaktu uveďte i tel. číslo nebo e-mail); číslo občanského průkazu, datum a podpis zájemce; vzor přihlášky naleznete na http://www.novemestonm.cz/obcan/struktura/subjekt-odbor-spravy-uradu-32.html
K přihlášce se připojí tyto doklady: strukturovaný životopis, ve kterém se uvedou údaje o předchozích a dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech; výpis z evidence rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, popř. čestné prohlášení o bezúhonnosti; úředně ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání, případně kopie osvědčení o absolvovaných kurzech prohlubování kvalifikace v požadovaném oboru; motivační dopis; osvědčení podle zákona č. 451/1991 Sb. (nevztahuje se na občany narozené po 1. 12. 1971).
Termín podání přihlášek: do 19. 1 2024.
Přihlášky zasílejte se všemi požadovanými náležitostmi a přílohami, bez nich není Vaše přihláška úplná a nemůže být zahrnuta mezi žádosti dalších uchazečů na obsazované pracovní místo.
Posouzení přihlášek do výběrového řízení proběhne v pondělí 22. 1. 2024. Výběrové řízení s vybranými uchazeči se uskuteční v pátek 26. 1. 2024.
Bližší informace podá Ing. Petr Kubala, vedoucí Odboru správního, telefon: zobrazit tel. číslo , mobil: zobrazit tel. číslo , e-mail: e-mail přes .
Přihlášky doručte buď osobně na podatelnu MěÚ Nové Město nad Metují, nebo zašlete na adresu: MěÚ Nové Město nad Metují, nám. Republiky č. p. 6, PSČ 549 01
Přední stranu obálky označte slovy: „Výběrové řízení – ODSH – Neotvírat“.
Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.
Pracovní neschopnost nemusí být noční můrou personalistů ani zaměstnanců. S eNeschopenkou a trochou organizace se dá zvládnout hladce. Jak na to? Tady je ucelený průvodce plný praktických tipů, které vám ušetří čas i nervy!
První dojem uděláte jen jednou. Ať už jde o váš životopis, profil na LinkedInu nebo jiné profesní sítě, barvy a text hrají klíčovou roli. Věděli jste, že správná volba barev může zvýšit šanci, že si vás zaměstnavatel všimne? Nebo že na struktuře textu záleží víc, než si myslíte? Pojďme si ukázat, jak díky psychologii barev a textu zaujmout hned napoprvé.
Od 1. června 2025 vstoupila s flexinovelou zákoníku práce v účinnost i úprava nařízení vlády č. 590/2006 Sb. Mění pravidla pro osobní překážky v práci. Přináší jasnější nárok na volno při svatbě, úmrtí či doprovodu k lékaři a nové podmínky pro volno při hledání zaměstnání. Co to znamená pro HR praxi a plánování směn?