- Zkrácený úvazek
- Vhodné také pro absolventy
Město Blatná – Oznámení o vyhlášení výběrového řízení
Tajemnice Městského úřadu Blatná vyhlašuje v souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon č. 312/2002 Sb.), výběrové řízení na pracovní pozici:
REFERENT/REFERENTKA ODBORU SPRÁVNÍHO A ŽIVNOSTENSKÉHO ÚŘADU
Druh práce: zajišťování odborných agend v oblasti registrace a kontroly podnikatelů dle zákona
č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů,
Místo výkonu práce: Blatná
Předpokládaný termín nástupu: 1. 8. 2024 nebo dle dohody
Pracovní poměr: pracovní poměr na dobu neurčitou
Platové zařazení: platová třída 10. (dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů), osobní ohodnocení
po zapracování.
Požadavky na uchazeče:
" vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu nebo vyšší odborné vzdělání
" řidičský průkaz skupiny B
Zákonné požadavky: splnění zákonných předpokladů v souladu s § 4 zákona č. 312/2002 Sb.
Výhodou je:
" praxe ve veřejné správě
" znalost zákonů živnostenské agendy
" zkouška zvláštní odborné způsobilosti na úseku živnostenského podnikání podle vyhlášky
č. 512/2002 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků ÚSC, ve znění pozdějších předpisů, a osvědčení z příslušné agendy
Osobnostní předpoklady a jiné požadavky:
" analytické a organizační schopnosti, logické myšlení, samostatnost
" psychická odolnost
" zdravotní způsobilost
" spolehlivost
" výborná uživatelská znalost práce na PC/ MS Office
" ochota dál se vzdělávat
Přihlášku je možno předkládat pouze v písemné formě a musí obsahovat:
" jméno, příjmení a titul uchazeče
" datum a místo narození uchazeče
" státní příslušnost uchazeče
" místo trvalého pobytu uchazeče
" číslo občanského průkazu
" datum a podpis uchazeče
K přihlášce je nutné přiložit
" životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a o odborných znalostech a dovednostech týkajících se výše uvedených požadavků a náplně práce
" výpis z evidence Rejstříků trestů ne starší než 3 měsíce
" úředně ověřená kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
" souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely výběrového řízení (příloha ke zveřejněnému výběrovému řízení)
Písemné přihlášky do výběrového řízení musí být doručeny poštou nebo osobně na podatelnu Městského úřadu Blatná na adrese tř. T. G. Masaryka 322, 388 01 Blatná nejpozději do 12:00 hodin dne 3. 5. 2024.
Obálku označte heslem: „Výběrové řízení – úředník/úřednice OSŽÚ“ a slovem NEOTEVÍRAT, dále ji opatřete jménem, příjmením a adresou odesílatele.
Informace podává Mgr. Ing. Hana Baštová, vedoucí odboru správního a ŽÚ, tel. zobrazit tel. číslo .
Účastníci budou o dalším průběhu výběrového řízení písemně vyrozuměni nejpozději do 31. 5. 2024.
Na přihlášky v obálkách neoznačených nebo označených jiným způsobem, či doručených
po uvedeném termínu nebude brán zřetel. Dříve podané žádosti o zaměstnání nejsou považovány
za přihlášky podle této výzvy a nebude na ně brán zřetel.
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo výběrové řízení zrušit v libovolné fázi bez udání důvodů nebo nevybrat žádného uchazeče.

Rok 2026 přináší na český pracovní trh největší balík změn za poslední roky. Zasáhnou stovky tisíc zaměstnanců a desetitisíce firem: minimální a zaručené mzdy, benefity, hlášení pracovních úrazů i nové příspěvky pro rizikové profese. Kdo se připraví už teď, vyhne se chybám v daních, odvodových limitech i zpožděným hlášením.

Pojďme si ukázat, jak probíhá pracovní pohovor s personalistou a manažerem společnosti, kde se ucházíte o zaměstnání. Jak se na jednotlivé pohovory připravit? Jaké mohou padnout otázky a jak na ně odpovědět?

Možná to znáte. Pošlete životopis, absolvujete pohovor, vše vypadá slibně, dostanete příslib, že se firma brzy ozve, a pak ticho. Dny plynou, schránka zůstává prázdná a vy si kladete otázku: „Co se stalo?“ Tato situace má jméno: ghosting. A bohužel se netýká jen randění, ale i pracovního trhu.

Od října 2025 vstoupila v platnost velká změna v českém systému sociální podpory. Ministerstvo práce a sociálních věcí spustilo tzv. superdávku 2025, která sjednocuje čtyři dosavadní dávky – příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení, příspěvek na živobytí a přídavek na dítě – do jednoho přehledného balíčku. Díky tomu se zjednodušuje administrativa a lidé už nemusí podávat několik různých žádostí. Navíc se vše dá vyřídit i online přes portál Jenda, což výrazně ušetří čas a fronty na Úřadu práce.